Gå till innehåll

Nickes inwall kub, Umeå


nickej54

Rekommenderade inlägg

Hej, du har ett helt otroligt vackert akvarium! Bra jobbat-Tummen upp

har för mig att du använde dig utav ardex 45 till revbygget? har du märkt några negativa effekter utav detta? är nämligen i planeringsfasen av mitt nya projekt och tänkte kanske använde det.

mvh/Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej, du har ett helt otroligt vackert akvarium! Bra jobbat-Tummen upp

har för mig att du använde dig utav ardex 45 till revbygget? har du märkt några negativa effekter utav detta? är nämligen i planeringsfasen av mitt nya projekt och tänkte kanske använde det.

mvh/Thomas

Tackar,

Jag har inte märkt några bieffekter, %:a med fint korallgrus så funkar det bra. Jag förstärkte vissa delar med ett par glasfiberstavar (dotterns cyckelflagga försvann :o).

Jag har även limmat en del fraggar när jag varit utan reefbond..

Härdar inte lika fort som RB men 30ggr billigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Mycket har hänt med burken..mestadels tråkigt...lite kortfattat:

Det växte så det knakade..sedan..krasch som berodde på bla. en timer som pajade= ph sjönk, kH skjöt i taket. 90% koralldöd. Alla fiskar klarade sig.

Startade om och är på väg tillbaks, sakta men säkert.

Achillesen har jag haft i karantän pga en längre tid av prick. Nu mår den bra. Vi får se om den får bli kvar eller om den får ett nytt hem.

Skall prova ett tag med lägre belastning och se om jag kan bli av med parasiterna....

Har fimpat sanden på botten, uvc och ozon...

Summa summaro.. detta är en hobby som är mycket påfrestande, kanske därför man håller på ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Tjena Nicke... tråkigt med krashen, vet att det är motsträvigt men man får inte ge upp, framförallt med ett sådant fint kar du har, jag har en liten fråga till dig angående din ytavriningsbox? hur hög är den igentligen, dina mått på karet är väldigt nice med bra djupkänsla.

M.V.H andra sidan sverige från där du bor :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...