totto Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Hej, du har ett helt otroligt vackert akvarium! Bra jobbat-Tummen upphar för mig att du använde dig utav ardex 45 till revbygget? har du märkt några negativa effekter utav detta? är nämligen i planeringsfasen av mitt nya projekt och tänkte kanske använde det.mvh/Thomas
nickej54 Postat 18 september 2010 Författare Postat 18 september 2010 Hej, du har ett helt otroligt vackert akvarium! Bra jobbat-Tummen upphar för mig att du använde dig utav ardex 45 till revbygget? har du märkt några negativa effekter utav detta? är nämligen i planeringsfasen av mitt nya projekt och tänkte kanske använde det.mvh/ThomasTackar,Jag har inte märkt några bieffekter, %:a med fint korallgrus så funkar det bra. Jag förstärkte vissa delar med ett par glasfiberstavar (dotterns cyckelflagga försvann ).Jag har även limmat en del fraggar när jag varit utan reefbond..Härdar inte lika fort som RB men 30ggr billigare.
svedalaciklid Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 går inte dina kejsare på korallerna eller de andra fiskarna?
nickej54 Postat 27 september 2010 Författare Postat 27 september 2010 Ett riktigt trevligt kar att titta på!Tackar, tyvärr är kameramannen speciellt kunnig ;-)
nickej54 Postat 27 september 2010 Författare Postat 27 september 2010 går inte dina kejsare på korallerna eller de andra fiskarna?Har i dagsläget bara tre dvärgkejsare som är ganska obrydda. Gjorde ett försök med en Navaracus som aldrig anpassade sig som snabbt dog
nickej54 Postat 19 mars 2011 Författare Postat 19 mars 2011 Mycket har hänt med burken..mestadels tråkigt...lite kortfattat:Det växte så det knakade..sedan..krasch som berodde på bla. en timer som pajade= ph sjönk, kH skjöt i taket. 90% koralldöd. Alla fiskar klarade sig.Startade om och är på väg tillbaks, sakta men säkert.Achillesen har jag haft i karantän pga en längre tid av prick. Nu mår den bra. Vi får se om den får bli kvar eller om den får ett nytt hem.Skall prova ett tag med lägre belastning och se om jag kan bli av med parasiterna....Har fimpat sanden på botten, uvc och ozon...Summa summaro.. detta är en hobby som är mycket påfrestande, kanske därför man håller på ;-)
Edward Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 ajdå låter inte speciellt roligt! Det är bara att ta nya tag! achilles är ju en fisk som väldigt lätt får prick.
saltbjörkan Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 Trist och dyrt med sådana motgångar men tur att du inte tröttnat för du har/hade ett grymt fint kar..
nickej54 Postat 25 mars 2011 Författare Postat 25 mars 2011 Trist och dyrt med sådana motgångar men tur att du inte tröttnat för du har/hade ett grymt fint kar..Tackar, tålamod är hårdvaluta ;-)Skall ladda över sommaren..
Nordin Postat 22 april 2011 Postat 22 april 2011 Ja å en polare ska upp te umeå inte nu i helgen utan helgen där på, tänkte kolla om man kanske kunde kika in hos dig så man få se på karet ?
nickej54 Postat 24 april 2011 Författare Postat 24 april 2011 Ja å en polare ska upp te umeå inte nu i helgen utan helgen där på, tänkte kolla om man kanske kunde kika in hos dig så man få se på karet ?Ni är välkomna!PM:a
Nordin Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Ni är välkomna!PM:aVet faktiskt inte om det blir något, lär ha fullt upp med försäkringsbolag å golvbrytning;/
ErgoMan Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Tjena Nicke... tråkigt med krashen, vet att det är motsträvigt men man får inte ge upp, framförallt med ett sådant fint kar du har, jag har en liten fråga till dig angående din ytavriningsbox? hur hög är den igentligen, dina mått på karet är väldigt nice med bra djupkänsla.M.V.H andra sidan sverige från där du bor :-)
Laggeman Postat 12 februari 2012 Postat 12 februari 2012 Hur går det med karet, är det fortfarande igång? Sitter i startgroparna för ett nytt kar i liknande storlek och har lite frågor.
Rekommenderade inlägg