Gå till innehåll

färdigblandat vatten


starmaker

Rekommenderade inlägg

Hej på er

funderar nu (igen) på att fixa till lite saltvattens burk, ett runt 60 liters till att börja med, sedan vill man väl ha större som allt annat :o),

var i en butik och de hade färdigblandat saltvatten, kan det vara något att satsa på att handla?någon som har erfarenhet av detta? blir lite dunkar hit och dit men men men .....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej!! Man köper en hink salt och blandar själv.

Vill du ha begagnat vatten kan du få mitt skräpvatten när jag gör ett vattenbyte, det ska ju ändå bara ut i avloppet... Det är typ så som vissa riktigt oseriösa butiker gör fast dom tar betalt för skiten med motiveringen att det är "inkört" i deras system.

Det finns säkert något butik som kan sälja lite NY blandat vatten åt dig, men då skulle jag leta i närheten av däckfirmorna i täby ;)

Får man fråga om det var vid Bromma flygplats du blev erbjuden vattnet?

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ha varit osmosvatten de bar på, det rekommenderas att du köper, eller hellre än Bromma (3kr/lit) åk 1km till Akvarielagret (tag av ulvsundavägen till lövstavägen), där får du gratis osmos. Kanske är bra om man handlar Nåt annat också kanske ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det var vid Bromma flygis :o), det var inget skitvatten, nyblandat så att säga, såg några som kom med dunkar och bytte in dom etc, det verkade ju fungera bra för dom... hmm....

NEJ, NEJ, NEJ!

Gör det inte... dels så får du som sagt "nytt" (läs gammalt skitvatten som de bara blandat upp med nytt), sen så är det mycket billigare och bättre att blanda eget.

Sen så ska man se upp för butiker i närheten av flygplatser (ingen speciell butik menad nu ;) ) host... hrm... harkel...

Vet många som haft problem med kvalitén av levande varor därifrån, inklusive mig själv.

Hade tre blå djävular som jag köpte där och som dog inom 36 timmar (allt annat i burken mådde prima); svaret jag fick när jag klagade var, att det är sånt man får räkna med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ha varit osmosvatten de bar på, det rekommenderas att du köper, eller hellre än Bromma (3kr/lit) åk 1km till Akvarielagret (tag av ulvsundavägen till lövstavägen), där får du gratis osmos. Kanske är bra om man handlar Nåt annat också kanske ;-)

jor brukar raggla in där i bland med... :o)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ, NEJ, NEJ!

Gör det inte... dels så får du som sagt "nytt" (läs gammalt skitvatten som de bara blandat upp med nytt), sen så är det mycket billigare och bättre att blanda eget.

Sen så ska man se upp för butiker i närheten av flygplatser (ingen speciell butik menad nu ;) ) host... hrm... harkel...

Vet många som haft problem med kvalitén av levande varor därifrån, inklusive mig själv.

Hade tre blå djävular som jag köpte där och som dog inom 36 timmar (allt annat i burken mådde prima); svaret jag fick när jag klagade var, att det är sånt man får räkna med...

ok, verkar ju inte vara så svårt att blanda själv heller iof, litet akvarium så det ska nog fungera det med,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Uffe

Kom förbi med en dunk så skall jag fixa lite osmos vatten åt dig, så kan du ju samtidigt få lite tips om saltkar, jag har bland annat ett 60liters kar.

Jag bor i Sumpan mitt emellan Lötsjön och Råstasjön (Ör) Skicka ett PM om du är intresserad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Uffe

Kom förbi med en dunk så skall jag fixa lite osmos vatten åt dig, så kan du ju samtidigt få lite tips om saltkar, jag har bland annat ett 60liters kar.

Jag bor i Sumpan mitt emellan Lötsjön och Råstasjön (Ör) Skicka ett PM om du är intresserad.

ok va snällt, jag hör av mig om och när jag har handlat, får se .O)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...