Gå till innehåll

Nu är det över:-(


Marineman

Rekommenderade inlägg

Har varit med om en smått otrolig grej!!!!!

Har haft mitt kar igång i nästan 2 år,efter diverse nybörjarmisstag så flöt det på ganska bra!

För en tid sedan så skaffade vi en ny katt,det var så sött att se honom sitta på kanten till akvariumet och titta på fiskarna,han verkade gilla fiskarna väldigt mycket.

Under 2 dagar så var vi inte hemma så mycket så tillsynen av karet var väl lite bristfällig.

I går så skrek min fru från källaren att karet var väldigt grumligt,ja gick ner och tittade,hon hade fullständigt rätt.....

Såg till min förskräckelse min fina kirurg ligga död på ytan,och fa fan vad illa det luktade!!

När jag skulle ta upp fisken så fick jag även något annat i håven.

En kattskit!!!Den "söta"katten har använt karet som toalett,vilket förklarar att hans låda har varit ren.

Allt i karet ärr dött nu,även de räliga maskarna,korallerna rubbet.......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cool katt, Björn. Är det en Bengal?

Tråkigt med karet, Niclas. Hoppas du kommer igen!

Fan va tråkit lider verkligen med dig. Får holla koll på min katt då :S

Kul att det e fler med bengal här björn.

/Andreas

Jo det är en bengal, lika intresserad av akvariet som jag vilket inte är lämpligt alla gånger, t.ex vid vattenbyten mm. =)

Nu lämnar jag tillbaka tråden till trådskaparen, god kväll...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkligen tråkigt med ditt kar, men ville bara säga att det inte är ett normalt beteende för en katt att göra sina behov i vatten, jobbar som djursjukvårdare och har haft katt i nästan hela mitt 49 åriga liv, i dags läge har jag 3 st och ligger möjligtvis på sötvattensrampen för värmens skull, förstår om en yngre katt tycker det är intressant med fiskarna. hoppas du får ork att starta om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...