Gå till innehåll

Chelmon rostratus som andas häftigt(flämtar)


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Drygt 3 dygn, den har mått bra och simmat runt och ätit bra ända fram tills igår morse då den stod och flämta och var ganska stilla, sen på kvällen så dog den, så jag antar att det är parasiter som tog död på den, så ja ska fara till affären jag köpte den och höra om man inte kan få ersättning, den känns ju inte så kul att köpa en fisk för 600 och så är den sjuk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du hittar säkert mängder av trådar om C.rostratus här på SG, tyvärr tror jag få, om någon har en "happy ending" - överlevnadsgraden är väl ungefär 3%.

Jag tycker dessa har innehar en toppplacering på listan av fiskar som bör lämnas kvar i havet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du hittar säkert mängder av trådar om C.rostratus här på SG, tyvärr tror jag få, om någon har en "happy ending" - överlevnadsgraden är väl ungefär 3%.

Jag tycker dessa har innehar en toppplacering på listan av fiskar som bör lämnas kvar i havet

Jag är rädd för att detta är sant. Jag inser att din uppskattning på 3% är en mycket grov uppskattning, men även om överlevnadsstatistiken vore 10 gånger så mycket, dvs 30%, så är även det mycket dåliga odds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...