Birdo Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Idag när vi kom hem efter en 3 dagars frånvaro så fick vi såklart rengöra skummaren mitt på natten och då hitta vi något skumt litet djur i den.Svår att beskriva men den lever runt i smutsen och rör sig ibland upp och ner där nere.Har även sett denna saken i karet fast då var den mer vit. Hitta den under en korallsten när jag bytte plats. Snabb som den var försvann den och jag fick ingen bild på den, Men dessa 2 har jag nu på bild. Citera
Trilobite Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Det finns massor med olika små kräftdjur som lever i stenen. Bara nyttiga renhållare. Tycker det liknar en liten märlkräfta (Gammarus) av något slag Citera
stigigemla Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Mer att läsa här: http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlkr%C3%A4ftor#Arternas_antal_och_utbredning Citera
Birdo Postat 25 januari 2010 Författare Postat 25 januari 2010 Ser ut att vara en sådan.Tackar för svar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.