Adez.nilsson Postat 29 januari 2010 Postat 29 januari 2010 Hej! tänkte kolla om någon vet vad de är för mask! Det är en svart/vit randig mask ser nästan ut som en zebra kan man säga! den har inte förstört något vad jag vet och ser rätt så cool ut doc inte framme på dagen! någon som vet vad de kan vara för mask? =D Citera
_Manne_ Postat 29 januari 2010 Postat 29 januari 2010 vilken storlek snackar vid om ? 1-2cm eller 4-5 osv ?mh manne Citera
Birdo Postat 30 januari 2010 Postat 30 januari 2010 Hmmm...Jag vill inte tänka för villtMen kan det vara en banded sea snake? (googla för bild)Och dom är livsfarliga. Citera
stigigemla Postat 30 januari 2010 Postat 30 januari 2010 Ett ormhuvud och ett maskhuvud är helt olika. T.ex har masken inte synliga ögon.Så det borde vara lätt att se skillnad. Citera
Utstrand Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Har du sett hela masken?Själv tänkte jag på en sjöstjärna, om du bara sätt ett ben?t.ex. http://se.reeflex.net/tiere/704_Ophiolepis_superba.htm Citera
Adez.nilsson Postat 31 januari 2010 Författare Postat 31 januari 2010 har inte sätt hela (masken) men de jag såg var på 4cm ca. den lixom stod upp som en kobra huvudet var på snedden om ni förstår! kollade aldrig riktigt så noga de var mörkt i karet sen åkte den in i stenen igen färgen var väldigt vit och väldigt svart! liknade banded sea snake på färgen och mönstret! Citera
Bygert Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Skulle det vara en havsorm så har du en kund...Men tyvärr, de är kinkiga och ställer en hel del krav, bland annat på maten. Glöm det där med havsorm, den skulle inte ha klarat sig utan särskild tillsyn. Citera
Adez.nilsson Postat 31 januari 2010 Författare Postat 31 januari 2010 om de skulle vara en orm så skulle jag vilja bli av med den så fort de bara går haha! tror den är lite liten för mitt red sea 130 L kar med mene man ska aldrig säga aldrig! kanske klarar sig på små räkor som finns i levande stenen eller något liknade! lagt fram kameran vid akvariet får vi se under natten om den kommer fram! Citera
Birdo Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Försök gärna få en bild på den. Som du beskriver den så kan det vara en orm.Även fast det är osanolikt så ska man inte utesluta det. Citera
salar Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Låter som en vanlig mask som jag inte mins namnet på men den e vanlig i våran sten.Aldrig synlig på dagen och ofta randig och äter detrius. Någon måste veta namnet på denna vanliga mask.Patrik Citera
salar Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Phascolosoma cf. nigrescens kan det vara.Patrik Citera
Laggeman Postat 31 januari 2010 Postat 31 januari 2010 Försök gärna få en bild på den. Som du beskriver den så kan det vara en orm.Även fast det är osanolikt så ska man inte utesluta det.Alla havsormar andas luft vid ytan, vilket de måste upp och hämta med jämna mellanrum, så ifall den inte gör det så är det helt uteslutet att det skulle vara en sådan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.