Gå till innehåll

Kommer jag bli 2000kr nöjdare med ett rsm 130D jämfört med ett 130?


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Först de punkter som jag anser vara väldigt intresseranta

  • Ytavrinningen är förbättrad, men som ted skrev är det bara att köpa den löst till RSM130 för ~300kr vilket innebär att skillnaden är nere på 1700kr.
  • Skummaren ska vara förbättrad vilket behövs men för 1700kr kan man ju köpa en =-infoxunter050"]tunze nanoskummare till sitt RSM130.
  • Den förbättringspunkt som jag är mest nyfiken på är att belysningen ska vara förbättrad med ett högre PAR-värde men jag misstänker att det bara är spektrumet på lysrören som är förändrad, i så fall går det också att köpa till RSM130.

Sen de punkter som är lite småintressanta

  • Luckan kan öppnas mycket mer vilket kan ha sina fördelar.
  • Det lilla hålet för att lätt se vattennivån i pumputrymmet, spelar inte så stor roll för mig eftersom jag har automatisk påfyllning av avdunstat vatten.

De ointressanta punkterna

  • Något som står som "deeper trim" som jag tror egentligen är den nya designen av möbeln, kan ju vara intressant om man tycker att den är snyggare.
  • Något som står som "accessory kit" som går att köpa i efterhand till RSM130D som är till för att koppla in tex en kylare, men jag har många slangar och kablar som går ut genom det hålet så jag skulle inte få plats med den.

Här kan man kolla närmare på skillnaderna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Mano för ett väldigt bra svar

Först de punkter som jag anser vara väldigt intresseranta

  • Ytavrinningen är förbättrad, men som ted skrev är det bara att köpa den löst till RSM130 för ~300kr vilket innebär att skillnaden är nere på 1700kr.
  • Skummaren ska vara förbättrad vilket behövs men för 1700kr kan man ju köpa en =-infoxunter050"]tunze nanoskummare till sitt RSM130.
  • Den förbättringspunkt som jag är mest nyfiken på är att belysningen ska vara förbättrad med ett högre PAR-värde men jag misstänker att det bara är spektrumet på lysrören som är förändrad, i så fall går det också att köpa till RSM130.

Sen de punkter som är lite småintressanta

  • Luckan kan öppnas mycket mer vilket kan ha sina fördelar.
  • Det lilla hålet för att lätt se vattennivån i pumputrymmet, spelar inte så stor roll för mig eftersom jag har automatisk påfyllning av avdunstat vatten.

De ointressanta punkterna

  • Något som står som "deeper trim" som jag tror egentligen är den nya designen av möbeln, kan ju vara intressant om man tycker att den är snyggare.
  • Något som står som "accessory kit" som går att köpa i efterhand till RSM130D som är till för att koppla in tex en kylare, men jag har många slangar och kablar som går ut genom det hålet så jag skulle inte få plats med den.

Här kan man kolla närmare på skillnaderna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Är skummaren i RSM 130D så bra så den är lika bra som den tunze skummarn du nämnde?

Mvh Mikael

Först de punkter som jag anser vara väldigt intresseranta

  • Ytavrinningen är förbättrad, men som ted skrev är det bara att köpa den löst till RSM130 för ~300kr vilket innebär att skillnaden är nere på 1700kr.
  • Skummaren ska vara förbättrad vilket behövs men för 1700kr kan man ju köpa en =-infoxunter050"]tunze nanoskummare till sitt RSM130.
  • Den förbättringspunkt som jag är mest nyfiken på är att belysningen ska vara förbättrad med ett högre PAR-värde men jag misstänker att det bara är spektrumet på lysrören som är förändrad, i så fall går det också att köpa till RSM130.

Sen de punkter som är lite småintressanta

  • Luckan kan öppnas mycket mer vilket kan ha sina fördelar.
  • Det lilla hålet för att lätt se vattennivån i pumputrymmet, spelar inte så stor roll för mig eftersom jag har automatisk påfyllning av avdunstat vatten.

De ointressanta punkterna

  • Något som står som "deeper trim" som jag tror egentligen är den nya designen av möbeln, kan ju vara intressant om man tycker att den är snyggare.
  • Något som står som "accessory kit" som går att köpa i efterhand till RSM130D som är till för att koppla in tex en kylare, men jag har många slangar och kablar som går ut genom det hålet så jag skulle inte få plats med den.

Här kan man kolla närmare på skillnaderna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag ingen aning om, vet bara att den ska vara förbättrad jämfört med den i RSM130, vad jag vet så är det som är förändrat att man kan höja och sänka själva halsen i skummarkoppen och på så sätt kunna påverka skummaren på ytterligare ett sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...