salltis Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 Jag kan bara tillägga en sak TOPP klass min vän Kan knappt vänta tills jag får ner minn utr.& sten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 19 april 2010 Författare Dela Postat 19 april 2010 tack köpte en gul kirurg idagoch efter inkoppning så simmade den rakt ner till en jäkligt snygg röd alg (som jag vårdat ömt i ett par tre veckor ) och åt upp den! hann bara tänka, men va fan det var ju inte den du skulle käka upp!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 oooh...Shit happens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 Tja vad kan jag säga dom äter alger låter som du lycakts med Kirurgen i allla falll då den redan äter. STRÅLANDE kvalite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 19 april 2010 Författare Dela Postat 19 april 2010 jajemen trist att den riktade in sig på den enda intressanta algen i karet, men men dom kalas ju inte algätare för ingentig ,la ut en annons på karet idag då vi bestämt oss för ett lite större kar med sump, så att vi får användning av några prylar som bara ligger och tar plats i en garderob Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 HAHAHA tja jag skulle nog inte räkna med att det kommer finnas alltför mycket alger (bortsett från kalk alger ) kvar i burken min vän OKEY vad blir det för storlek månne ? Själv kommer jag inte köra sump men det beror mer på platts under & sidan av burken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 20 april 2010 Författare Dela Postat 20 april 2010 står och väger mellan ett större kubkar eller ett percula 120 får se nu till helgen om det blir av , men ännu så länge så är det ingen som varit intresserad av mitt nuvarande kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 hade kört på perculat då.. om karet får plats dvs.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 står och väger mellan ett större kubkar eller ett percula 120 får se nu till helgen om det blir av , men ännu så länge så är det ingen som varit intresserad av mitt nuvarande karOkej låter vettigt MEN vad jag förstår att om du kanske satsar på ett LITE större kar ca 200 -3-400 L så har du lättare att få ett stabilare system & därmed mindre bök med värdena som lät kan skifta i mindre kar (IGEN detta är minna erfarenheter & lära & om någon vill opponera sig mottager jag tacksamt rättelse ) MEN jag förstår också plats osv.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Okej låter vettigt MEN vad jag förstår att om du kanske satsar på ett LITE större kar ca 200 -3-400 L så har du lättare att få ett stabilare system & därmed mindre bök med värdena som lät kan skifta i mindre kar (IGEN detta är minna erfarenheter & lära & om någon vill opponera sig mottager jag tacksamt rättelse ) MEN jag förstår också plats osv.. Ett Percula 120 innehåller strax över 400L vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 AHA ja men då så pratar vi samma språk. trodde percula 120 var något 120 L Tackar ödmjukast för informationen Mer uppväxt med juvel,dala osv där liter antalet nämnes på burken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 21 april 2010 Författare Dela Postat 21 april 2010 ja som sagt percula 120 är på 430 liter kuben blir på ca 250 en viss skillnad driftskostnaden blir ju oxå olika, men då jag har kalkreaktor med redox och ozon uvc mm så väger jag lite mellan vilket kar som blir bäst kan jag få in en kalkreaktor som är 50 cm hög i skåpet på ett percula på ett smidigt sätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 ja som sagt percula 120 är på 430 liter kuben blir på ca 250 en viss skillnad driftskostnaden blir ju oxå olika, men då jag har kalkreaktor med redox och ozon uvc mm så väger jag lite mellan vilket kar som blir bäst kan jag få in en kalkreaktor som är 50 cm hög i skåpet på ett percula på ett smidigt sätt?nu vet jag inte vilken kalkreaktor du har, har ett svagt minne att det var en shuran, men vilket som så har ju percula't en sumpdel längs baksidan, så tänk på att reaktor osv ska kunna stå torrt när du fixar med anslutningar osv.. tror med all säkerhet att en 50cm hög pryl bör gå in i skåpet men kolla måtten på reaktorn så du har både bredd o höjd , någon bör ju kunna ge dig måtten på ett percula skåp. allternativet är ju balling , men det kan ju bli dyrt i längden om du fyller perculat med enbart spser.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 21 april 2010 Författare Dela Postat 21 april 2010 ja om det blir ett percula så blir det med reaktor, om det handlas in en kub blir det bailling .att bailling fungerar utmärkt har jag ju sett i ditt kar manne. topp klass!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 25 april 2010 Författare Dela Postat 25 april 2010 en pepparmintsräka några gröna knappar och en gren med lite bruna polyper fick följa med hem från zoogiganten idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 april 2010 Dela Postat 25 april 2010 Skåpet på mitt percula 120 är 340 mm brett, 635 högt samt ca 620 djupt. Finns även en viss plats på utsidan skåpet.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 26 april 2010 Dela Postat 26 april 2010 en pepparmintsräka några gröna knappar och en gren med lite bruna polyper fick följa med hem från zoogiganten idagHAHAHA det är det som är det farliga med att "bara " åka & kika lite grann. Ofta så kommer man hem med något också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 26 april 2010 Författare Dela Postat 26 april 2010 ja jäklar nu måste jag ha större kar snart så det blir plats till mer en solkorall står på listan nu och en mussla kanske lite flera knappar i olika färger och ...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 26 april 2010 Författare Dela Postat 26 april 2010 Skåpet på mitt percula 120 är 340 mm brett, 635 högt samt ca 620 djupt. Finns även en viss plats på utsidan skåpet.MVH Lassetackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salltis Postat 27 april 2010 Dela Postat 27 april 2010 HAHAHAHAHAHAHA VÄLKOMMEN till klubben av ALDRIG nöjd Snackar du om en sk Mördar mussla ? I så fall O ja det skall in en i min burk någon gång också (dom är UNDERBARA & uppenbarligen mindre än dom i naturen ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 29 april 2010 Författare Dela Postat 29 april 2010 tog ett foto på en sacropyton som ska säljas bort, men det som slog mig var att det syns det ganska tydligt att acroporerna skiftat färg från brunt till blått .jämfört med första fotot i tråden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 6 maj 2010 Författare Dela Postat 6 maj 2010 min gula kirurg har smak för mer än alger! den har varit på en pumppakning som var lindad med gängtejp med resultatet att den simmar runt med en vit plaststump fastklistrad vid överläppen. det fattas även oroväkande mycket tejp på pumpen får se dom närmsta dagarna om den överlever Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 10 maj 2010 Författare Dela Postat 10 maj 2010 kirurgen mår bra den bestämde sig nog för att tejp inte var det mumsigaste man kan tugga på.ph 8kh normaltca 440mg 1360 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 10 maj 2010 Författare Dela Postat 10 maj 2010 fördriver lite väntetid med att lägga upp några fotonmin superman som jag fick av manne är fortfarande blå och fin iallafall den sidan som är upp mot mh lampan men den står stilla i växten ,vad ska jag göra för att få den att växa lite bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 15 maj 2010 Författare Dela Postat 15 maj 2010 imorgon ska jag hämta ett nytt kar har försökt att rensa lite i mina gömmor och laggt ut en del på säljavdelningenfår se om någon vill ha lite prylar annars får det bli en runda till tippen behöver lite mer plats nu. familjen växte med en liten son den 11e-Tummen uppfår hoppas att tiden räcker till här framöver Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.