Gå till innehåll

problem med grotech doserpump


ballsam

Rekommenderade inlägg

Så länge den doserar lika mycket fel varje gång gör det ju faktiskt inget (även om det är störigt på en så dyr apparat). Mät Hur stort felet är genom att flytta en tämligen exakt volym i något som kan mäta milliliter, upprepa till alla pumparna och skriv upp felmarginalen. Lägg sedan till eller dra ifrån detta från vad du soserar, så blir det exakt och bara lite störigt.

Väntar med andakt på min egen, så jag har inga egentliga tips. Men om någon pumpmotor strular kan du köpa reservdelar hos Bio Ted. Läste något om att smörja tuberna så de inte slets i förtid med.. Kanske det som hänt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Novopren heter materialet i Grotecs slangar. Det finns några liknande t.ex Santopren som också bör fungera bra. Silikon slits för fort. Det brukar rekommenderas att man byter slang en gång om året men jag undrar om någon varit så noga.

Egentligen borde väl serviceintervallet vara doserade liter för att motsvara slitaget?

Hela pumphuvudet finns också som reservdel liksom motorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...