Gå till innehåll

hur "breda" ska fogarna


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Tror att du till att börja med måste gå upp till 10-12mm glastjocklek för att undvika en katastrof. Men jag är ingen expert så vi får se om nån som kan det här med glastjocklek fyller på med info i tråden.

ja men dessa skivor är från ett akvarium ja köpte för ett par år sen, men ja tappade en sten på botten så botten sprack. nu skulle ja villja limma om hela med SVART sillikon, men skulle vilja få en fingervisning ang. fog storlek

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan göra en liten fuskkoll så här när silikonet har härdat färdigt: Se till så att der är tyst omkring dig. Lyft ena änden på akvariet med en hand i varje hörn. Flytta över tyngden från ena handen till den andra och tvärtom. Hör du ett svagt krasande från glaset limmar du om! Annars är det bara att testa.smiley20.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Guest Andreas Lange

Hur är det, när man väntat en dag och ska fylla igen hålen efter tändstickorna, behöver man tvätta av den andra silikonen som man jämnat till med diskmedel/vatten först?

Har för mig att silikon fäster dåligt på silikon, funderade mest på om diskmedelsresterna kunde försämra detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att sedan snygga till fogarna å slippa använda tummen/pekfingret för att få en snygg fog så använd baksidan på en tandborste.

Att gjämna till fogen med diskmedel går lika bra med saliv/spott och är bättre så slipper man tänka på diskmedels räster

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Det där med diskmedel kom som råd från någon annan tråd på forumet (samt att det står på förpackningen), men det låter som jag kan skippa det. Så bra. Ska testa baksida på tandborste dessutom.

*fortsätter sniffa ättiksyra* smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...