Fagerberg Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 undrar om man kan ha musslor ihop med pincettfisk ? läste i en bok att det kunde vara problem, men någon härifrån som har mer erfarenhet ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kohaku Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Funkar inte för mig med C.rostratus, vill verkligen bryta sig in i musslan... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 18 februari 2010 Dela Postat 18 februari 2010 Hade tre F.flavissimus i hop med musslor, de rörde aldrig dem.I bland går det, ibland inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 februari 2010 Dela Postat 19 februari 2010 Kohaku: Det finns frysfoder med svampdjur i. Har du provat att ge det till pincetten?Ofta är det ju någon sorts näringsbrist när fiskar angriper "fel sorts" djur i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kohaku Postat 19 februari 2010 Dela Postat 19 februari 2010 Stigigemla: Har nog provat/använder allt foder som finns på marknaden, men har alldrig sett något intresse av "svampfoder" från chelmon. Kan tillägga att jag provade musslan bara en kort stund, men jag tyckte att pincetten visade alldeles för stort intresse och att nosen är byggd alldeles för bra för inbrott i musslan. Känns lite som att det kom i en ny sak i akvariet och allt nytt måste provsmakas och tyvärr smakade denna mussla bra.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 februari 2010 Dela Postat 19 februari 2010 Nu är jag litet närmare frysen så jag har kollat.Ocean nutrition angel formula är det jag använt litet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.