Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Snyggt.Vill själv ha en anemon dock inte vågad ha en i varken mitt RSM130 som är 1 år gammalt eller mitt hörnkar som är runt 8 månader.

Har du clowner också?

Postat

ja har 2 clowner men lustigt nog har dom hållt sig till ytan ? sover även i varsit hörn uppe vid ytan med =) får hoppas att anemonen stannar där i grottan nu ska ge han/hon lite räka i kväll

Postat

Beror nog på vart han läst.Vissa saltböcker sägs anemoner vara lätta andra att dom är svår.

Vissa skaffar en anemon rätt tidigt andra skaffar sent i båda fallen kan det gå bra eller dåligt.

Vad jag har läst är det bra att vänta lite längre i alla fall om man inte haft saltvatten tidigare.

Men jag är inte på detta forum för att tracka på andra utan jag önskar Mattias lycka till med karet osv.

Skulle anemonen dö så ta ur den så fort som möjligt.Det gäller iofs det mesta.

Postat

Har en H. Crispa med. Tog ca en vecka innan clownerna hittade den. Nu vaktar dom den med livet som insats. Städade karet igår och ena clownen vaktade anemonen, bet tag i armhåren och följde med upp ur Rsm och landande på golvet.

Postat

svenne Heteractis magnifica precis =) kör med rio nano skummare och osmos rening t5 2 seio p320 pumpar och led ljus på natten som lyser på anemonen så ingen fisk ska köra in i den och bli äten

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...