Gå till innehåll

Vad är de här för krabba?


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Jag har hört att om krabban är hårig så är den dålig och bör få en dejt med Mr. WC, men däremot om den inte är hårig så är det ingen fara. Har själv en krabba som gått i mitt kar nu ett tag. Han har aldrig rört någonting.

Mvh/ Oscar

Okej men jag vill nog ha bort den i alla fall då jag inte tycker krabbor är nå trevliga djur.

Frågan är bara hur jag ska lyckas få fatt i den?

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ser den på samma sätt som på din bild är det ju bara att sticka ner näven och ta upp den.

Annars kan du göra som Fredrik och knyt fast en räka i en tråd och släng ner. Efter ett tag kommer nog krabban fram och du kan dra upp den. Läs mer här:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=33006

Är de vanliga räkor som vi äter eller är de nått speciellt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har inget rört, och sällsyn att man ser den. den är bara 1x2cm

Vi får väl se hur det blir med den som är med i den nya stenen som står i baljan. Den är stor i jämförelse med den jag har i karet idag. Som en femkrona. Men icke hårig, ganska ljus till färgen, ingen aning om vad det kan vara för sort!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att om krabban är hårig så är den dålig och bör få en dejt med Mr. WC, men däremot om den inte är hårig så är det ingen fara.

Mvh/ Oscar

Det där är en svårdödad myt tydligen. :)

Vet att Sillen har en bra länk till artikel/artiklar om detta. Jag är övertygad om att de flesta krabbor är opportunister. Får de chansen så kanske de tar den och tuggar upp koraller/räkor/fisk, men om de har annat att äta så kommer de säkerligen att vara mindre jobbiga.

Är du osäker så är det bättre att ta bort den och kanske ge den till någon som är villig att ta emot den?

Krabban ser ut som en som jag har, är ca 4cm över skölden och sköter sig än så länge iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är en svårdödad myt tydligen. :)

Vet att Sillen har en bra länk till artikel/artiklar om detta. Jag är övertygad om att de flesta krabbor är opportunister. Får de chansen så kanske de tar den och tuggar upp koraller/räkor/fisk, men om de har annat att äta så kommer de säkerligen att vara mindre jobbiga.

Är du osäker så är det bättre att ta bort den och kanske ge den till någon som är villig att ta emot den?

Krabban ser ut som en som jag har, är ca 4cm över skölden och sköter sig än så länge iaf.

Du har förmodligen helt rätt! :)

Jag fick panik när jag såg en krabba i mitt kar och frågade på en gång. Det jag skrev är vad jag fick till svar.

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...