Gå till innehåll

Dendrochirus Brachypterus fråga?


BQGrogg

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

Jag har en liten dvärgdrake, (Dendrochirus Brachypterus), som inte är mer än 6 cm lång. Idag när jag satt och kollade in i karet såg jag små vita moln som svävade runt. Då började hjärnan snurra, och jag kunde verkligen inte komma på vad det var. Sen så tittar jag på min drake och ser att han rycker till och ger ifrån sig ett moln.

Det första som nu kommer till mitt huvud:

Kan det vara så att han släpper ut mjölke i vattnet? Eller är det något annat? Bör jag oroa mig?

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen rök utan eld. Ta ifrån honom cigarretterna?

Verkar skumt att han övar fortplantning på egen hand, men det känns ju som ända alternativet så här på rak hand. Förutsatt att du har skummarkapacitet så det räcker hamnar det där, så jag tror inte du behöver oroa dig. Det blir säkert mat till ett och annart på vägen med.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar skumt att han övar fortplantning på egen hand, men det känns ju som ända alternativet så här på rak hand.

B!

Ha ha... Känns lite jobbigt med en firre som ska spruta mjölke bara för att man tittar på den, men det finns så många konstiga böjelser nuförtiden..

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag aldrig hört.

De har ju sina taggar som försvar, men att spruta moln har jag ingen aning om.

Mvh/ Oscar

Nä jag kan nog va helt ute och cykla. Men jag har sett nått liknande på en som gick helt själv i ett kar. fast det vart mer som en slemmig sörja som den skaka av sig från kroppen.

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä jag kan nog va helt ute och cykla. Men jag har sett nått liknande på en som gick helt själv i ett kar. fast det vart mer som en slemmig sörja som den skaka av sig från kroppen.

/Andreas

Fast då borde det ju inte heller vara nån försvarsgrej, om han gick helt själv i ett kar menar jag. Då finns det ju inte så mycket att försvara sig mot. ;)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...