fredrik-tern Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 tjena jag funderar på att gå tillbaka till salt igen.men jag vill satsa på bamboshark, drakar o muränor.mitt kar e 1,8x0,6x0,5m (lxbxh). kan jag ha 2-3 drakar, 3 sorters muräner, 1-2 bambosharks i detta?vad behöver jag för utrustning för detta jag kommer inte ha några ljuskrävande koraller i detta kar?karet är med sump med ca 100 liter vatten i.ska jag ha en skummare som tar 5-600liter elller en som klarar runt 1000liter?vh fredde Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Jag hade nog sagt att de blir väldigt mycket, alla tre du nämner blir väldigt stora och behöver stora akvarium. Men sen handlar det ju väldigt mycket om vilka sorters muränor och drakfiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Det var väl ett rätt litet akvarium för så stora fiskar ifall du frågar mig. Bamboo sharks går ju runt 70 - 100+ cm.Så nej, du ska inte ha det =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
libben Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Men ditt nuvarande akvarium skulle bli en fin sump till din hajtank som du tänker bygga efter vi sagt nej till ditt nuvarande mått Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
magnus1975 Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Verkar vara litet kar men man kan ju alltid byta upp sig när fiskarna blir större eller hur :-)Ang. skummare så är ju både drakfiskar och muränor riktiga skitgrisar så du ska nog ta i ordentligt med den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Skulle just till att föreslå MrCheezys 4-kubikare, men det var visst sålt. Men du bör väl komma upp i den storleken för att slippa byta kar i framtiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Håller med de andra, karet är på tok för litet. Jag har själv drakar och muränor, de är större än vad man kan tro. Mitt eget kar är tyvärr för litet för Bamboo hajar annars skulle jag själv vila prova. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Ja några kubik måste man nog ha även om vissa ställen säljer hajar-muränor och stora drakar till oss RSM ägare.Tur man vet bättre och kollar upp hur stor dom blev.Var inne på en muräna till mitt kar när jag börja med salt.Säljaren sa att det inte var några problem med en muräna.Kom hem och läste att dom blev runt 100Cm inte mycket platts tänkte jag och ändra mig på en gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.