Hedlurd Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Hejvad är den mest sanolika näringsbristen när grön färg bleknar/försvinner?ca o mg ligger bra, nitrat o fosfat nära noll.mvh Robin Citera
Sune Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 På vad? Jod/Idioine brukar ge mer grönt och blått på stenkoraller.// Danne Citera
Benighted Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 För min del, nitrat, de gröna färgerna återkom snabbt för mig när jag började dosera nitrat. Skulle även kunna bero på Järnbrist eller Jodbrist. Fosfatbrist har jag också hört, men där bör man nog vara riktigt riktigt försiktig. Citera
Ted Camenius Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Mina gröna färger försvinner när fosfaten kryper under 0,02 mätt med Macherey nagel återkommer om jag doserar lite fosfat. Citera
nike83 Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 jag tror också på fosfat! vad mäter du fosfat med? Citera
Hedlurd Postat 2 mars 2010 Författare Postat 2 mars 2010 jag mäter med sera.finns det fosfat på flaska eller hur doserar man de? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.