Gå till innehåll

Rena pump


Tobias

Rekommenderade inlägg

Jag undrar vilken storlek på pump jag skulle kunna använda till mitt 60 liters kar? Jag funderar på starta ett salttvatens, typ nano-kar. Har nu senast haft ciklider där med en rena pump på 300 l/h men känner att det kan bli för lite, eller? Om jag liks köper en ny blir det nog en som gör ca 1300 l/h men det kanske blir för strömt? Jag har tänkt ha lite LS,clownfisk, anemon med tiden..kanske nån mussla..om det går vägen smiley2.gif.

Mvh/tobias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs på ordentligt,finns mkt nyttigt om du söker på nano här på forumet. Bland annat information om hur mkt cirkulation andra har,vad man kan och bör ha i det,varför det inte är någon bra ide att ha en anemon i ett så litet kar osv. Försök hitta ett lite större kar att starta med,är inte så fruktansvärd prisskillnad mellan 60-180L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

byter kanske till salt då det verka trevligare.

lite svårt att få tag i salta firrar här bara.

och utrustningen ska det vara mycket av så dyrt blir det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en 600 liters pump i mitt 32 liter kar och det är för litet. Det skulle vara bättre med en likadan till. Jag har 9 kilo sten i.

Jag har just startat ett temporärt 200 liters som det går en Aquaclear 802 och en 402 i. (1440 + 1000) Det är nästan oinrett så där räcker det bra, men lägg i 30 kilo sten så behövs det mycket mer cirkulation.

Två pumpar ger mycket "snyggare cirkulation"

Alla som har salt vet vad jag menar alla andra tycker det är rena ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...