maltemus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Jag har en strumpa kopplad till skummaren (Elos). Tar jag bort denna rinner vattnet mer eller mindre rakt igenom skummaren. Problemet är att jag får tvätta strumpan var 3:e dag för att den inte ska korka igen helt.Går det göra den i diskmaskinen tro...? (OM jag har en tom maskin)Behöver säkert beställa några nya, men jag måste lösa det lite akut.. Citera
maltemus Postat 5 mars 2010 Författare Postat 5 mars 2010 Nej, jag antog det Koka den kanske? Den blir verkligen inte ren när jag bara sköljer den. Citera
NiXoN Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Koka filter kan gå beroende på materialet, men värmen kan påverka filtrets egenskaper även om det inte ser ut att ta skada.Filter håller inte heller i all evighet så det blir ju slutligen så att man måste byta ut dom.Annars så finns det nylon/polyesterfilter som är enklare att rengöra än dom med tjockare material...//NiXoN Citera
Ted Camenius Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Jag tvättar mina filter i tvättmaskinens sköljprogram på 20min 3ggr-4ggr. Och utan tvättmedel såklart Citera
maltemus Postat 8 mars 2010 Författare Postat 8 mars 2010 Var så klart tvätt och inte diskmaskin jag menade.Jag provar detta! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.