Gå till innehåll

för litet?


auratusen

Rekommenderade inlägg

hej!

detta är mitt första inlägg på forumet.

jag blev förvånad när jag kollade lite på salt och sånt till saltvattenskar. det vär ju mycket billigare än vad jag hade trott:smiley3:

jag har intresserats av saltvattenskar och har ett 30 L kar som jag har funderat på att ha 2 st clownfiskar och några turbosnäckor.

kan det funka?

mvh adam/auratusen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej!

detta är mitt första inlägg på forumet.

jag blev förvånad när jag kollade lite på salt och sånt till saltvattenskar. det vär ju mycket billigare än vad jag hade trott:smiley3:

jag har intresserats av saltvattenskar och har ett 30 L kar som jag har funderat på att ha 2 st clownfiskar och några turbosnäckor.

kan det funka?

mvh adam/auratusen

Billigt med saltvattenskar? Det var nått nytt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä, men jag hade hört att det skulle kosta flera hundra, till och med tusen i månaden. men det beror väl på hur stort kar man har.

jag har en till fråga. hur ofta ska man byta vatten? varje vecka, varannan vecka, engång i månaden?

Ändrat av auratusen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

saken med mindre kar är att det är svårt att få en bra vattenbalans, jag byter faktiskt sällan ut vatten fyller endast på det som dunstar bort. har kanske gjort två vattenbyten på 1 år. har väldigt bra värden för det. men vet ej hur det fungerar med mindre kar men har sett att det finns en del här så finns säkert någon som kan svara bättre på det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä, men jag hade hört att det skulle kosta flera hundra, till och med tusen i månaden. men det beror väl på hur stort kar man har.

jag har en till fråga. hur ofta ska man byta vatten? varje vecka, varannan vecka, engång i månaden?

Jag byter 10% varje vecka i båda mina burkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...