Gå till innehåll

Hur många droppar är 0,1 ml?


freguz

Rekommenderade inlägg

Har skaffat lite ZEObak och ULTRAbak.

De lär räcka länge, ULTRAbak ska doseras 2-5 ml per 1000L vatten.

Jag har 45L, hur många droppar kan det bli tal om tro?

ZEObak skulle vara 1 droppe per 25g, jag har ju 12g så man får ta varannan gång då så blir det väl ok ändå. Mindre än en droppe är svårt att dosera....:smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett helt ovetenskapligt svar som jag läst mig till nånstans är att 1ml=14 droppar. Har för mig att jag testat det å det stämmer ganska väl.

Hur du sen skall använda det i dina uträkningar får du klura ut på egen hand :)

åh yes tack perfekt då kan jag dela med 10 typ så blir det 1 droppe således, eller 2 ibland om andan faller på :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du att det ska kännas jobbigare...? ;)

Det som står på flaskan är MAX doseringar, jag kör 0,25ml(!) ULTRA bak per dag i ca 700L vatten, det passar mitt system utmärkt :)

Så du kanske får mer att räkna på i framtiden ;)

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är olika på vad man droppar ifrån. Salifert sprutspets ger betydligt mindre droppar än om inte har spetsen på sprutan. Innehållet påverkar också dropparnas storlek mycket.

Ett lätt sätt att ta reda på droppstorleken är att suga upp en ml i Salifertsprutan och droppa tillbaka i flaskan medan man räknar dropparna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är olika på vad man droppar ifrån. Salifert sprutspets ger betydligt mindre droppar än om inte har spetsen på sprutan. Innehållet påverkar också dropparnas storlek mycket.

Ett lätt sätt att ta reda på droppstorleken är att suga upp en ml i Salifertsprutan och droppa tillbaka i flaskan medan man räknar dropparna.

Så sant, en droppe är inte en exakt enhet :)

Jag tänker på dropparna som blir direkt från ultra-bak flaskan, bäst är väl som sagt att droppa upp o testa vad som krävs för 0,1 ml.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...