Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej

Jag funderar på att köpa en ny skummare då jag inte är så nöjd med min nuvarande.

Jag har en Aquarium systems skimm 1600 och det blir mest tevatten om det ens kommer in något. jag har rengjort den men nej... Dessutom har jag märkt att jag har dåliga värden på nitrit och nitrat och kan bara skylla på skummaren.

Jag funderar på att köpa något som är bevisat bra, tänkte på en bubble king eller har ni några förslag på vad jag kan ha till mitt 576 liter?

tack

Postat

Har du nitrit i karet så har ju inkörningsprocessen inte körts igenom helt, bättre o vänta tills du har noll i nitrit och sen se vad nitraten blir efter någon veckas skumning.

Postat
  • Författare

nitriten har tydligen höjts. jag har haft karet i ett år nu men den flyttades för ca 5 månader sen.

Postat
  • Författare

Någon som har haft erfarenhet av korallen zucht skummare? Tänker på small modellen.

Postat

Jodå. Jag har en kz small. Är nöjd med den. Låter inge mycket, skummar bra och är lätt att ställa in. Hade strul för ett tag sedan, då den skummade mindre och mindre å till sist inget alls.. Men det berodde på att luftinsuget kläggat igen av salt, så nu är det ett hejjans drag..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Någon som har haft erfarenhet av korallen zucht skummare? Tänker på small modellen.

Är helnöjd med min KZ. Den är både tyst o effektiv.

Postat

Kör också en KZ small. Enkel skummare att använda och den gör sitt jobb. Hur den är jämfört med andra skummare har jag ingen erfarenhet av.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.