Gå till innehåll

Actinic...


joelkorn

Rekommenderade inlägg

Sökte på detta och träffarna var från 2007...

Undrar lite om det är någon som kan dela med sig av erfarenheter av olika actinic rör.

Jag kör nu med ATI 2xblueplus och 2xactinic och sen en 400w radium mh ( inte alls nöjd med den)

hittar dock inte vart jag kan köpa nya ATI actinic så nu får det väl bli något annat...

... Där kommer era erfarenheter in ;)

//Joel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tidigare kört med både Gieseman Actinic+ och Pure Actinic.

Nu har jag KorallenZucht "Fiji Purple".

Det påminner om Pure actinic, alltså ganska lila. (Därav namnet, kanske...)

Jag är väldigt nöjd med KZ, men det är svårt att säga vilket som är bäst. Det är svårt att jämföra dem så här ur minnet. Sedan är det ju en smaksak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter som jag kör med ati blueplus kanske det passar bättre med Fiji eller pure att kompletera med då?

Samma åsikt som da Trucka men... Giesemann har två olika actinicrör där Actinic+ är litet mer blå och Actinic pure mer lila med starkare verkan på koraller.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har man många (6 eller fler) rör så är fijipurple ett utmärkt rör att komplettera med, tycker det ger lite väl rosa/lila sken annars. Jag kör med 6 rör varav ett fijipurple, tom då tycker jag det ger lite mycket rödaktigt sken, det lyfter dock färgerna på min röda capricornis riktigt bra.

I mina ögon är det ganska stor skillnad på fijipurple och gisemanns pure actinic rör.

Pure actinic röret drar mer åt lila medans fiji purple drar lite mer åt rosa.

Jag gillar actinic+ röret mer än pure röret.

Men det är min smak det, du får nog testa dig fram lite.

EDIT:

Ska tillägga att jag kör totalt med 3 KZ New Gwneration, 2 Actinic+ och ett Fiji Purple, har funderingar att byta ut fifi purple till KZ NG när det är dags för byte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett Fiji rör liggandes någonstans som du kan prova, men känner jag din smak rätt så tar testet mindre än 5 minuter.

Fiji är enligt mig inte i närheten av ett Actinic rör utan påminner en hel del om philips Aquarelle.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...