Gå till innehåll

Fråga om temperatur


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

I mitt bostadsområde sker en omfattande renovering av fasad, samt byte av fönser, balkongdörrar och liknande.

Imorgon kommer dom att byta fönster och balkong hos mig.

Detta är läget..

Enlit yr.no kommer det att vara ca 1-2 grader varmt ute imorgon.

Pratade med ansvarigt företag nyss om dom säger att det kommer att vara helt öppet under ca 30 minuter.

Min fråga är alltså.. om man öppnar upp fönsterna helt i 30 minuter och det är 1-2 grader ute.. jag har i normala fall runt 23 grader inne och 25 grader i akvariet.. har tillgång till doppvärmare till bägge karen.. doppverkarna är bara på 100-150 watt och klarar att hålla värmen under natten under normala omständigheter, så värmen bör vara där runt 25 i karet när dom sätter igång.

Tror ni att karet klarar att hålla en aceptabel temperatur under dessa 30 minuter eller finns risk att temperaturen sjunker till farliga nivåer i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det skall ställa till några somhels problem. Själv skulle jag fundera mer på borrdam/kemikalier beroende på vad som skall göras. Men det låter inte som om det skall bli någr problem där heller...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okidoki.. låter bra.. ska kolla med byggarna om det riskerar att damma eller så... kan ju ta det säkra före det osäkra och lägga lite täckpapp som jag har kvar sen ommålningen över karen för att skydda om det skulle yra..

Får göra en lägsta temp mätning =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...