Gå till innehåll

Gråvitt vatten


Sjöbomicke

Rekommenderade inlägg

Startar upp ett nytt saltkar och köpte ett salt som heter

Red sea coral pro salt. blandade ner saltet i vattnet tills det blev rätt salthalt på mätare .

Akvariet är tomt alltså bara saltvatten i . satte sedan i skummaren bara för att se så att den fingerar samt 2 st coralia cirkpump.

På kvällen så blev vattnet som mjölk vitt som snö !!

dagen efter klarnade det upp men då är allt som är i vattnet , pumpar mm helt vita .

Rutorna ha även dom en beläggning av vitt som går bort med skrapa .

Det känns som det är kalk för det är trögt att ta bort från rutorna .

kollade PH värdet i vattnet och det ligger på 8

när jag körde salt innan så blev det inte såhär i vattnet så kan det ligga i saltet ?? eller vad tror ni ?? tacksam för svar / micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har samma problem med mitt rs coral pro, håller på och startar upp mitt 540l och det är helt vitt på pumpar och botten hade inte detta problemet med samma salt som jag fick till mitt lilla kar, det var dessutom mycket finkornigare

post-4813-14468919774267_thumb.jpg

vet inte vad det kan vara för något det blir även sand på botten, man får suga med häverten så gott det går:)

vore intressant om det är någon som vet vad det vita verkligen är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har samma problem med mitt rs coral pro, håller på och startar upp mitt 540l och det är helt vitt på pumpar och botten hade inte detta problemet med samma salt som jag fick till mitt lilla kar, det var dessutom mycket finkornigare

[ATTACH]45752[/ATTACH]

vet inte vad det kan vara för något det blir även sand på botten, man får suga med häverten så gott det går:)

vore intressant om det är någon som vet vad det vita verkligen är.

Mitt ser precis ut som ditt kanske lite vitare !

håller på att bli tokig tänkte lägga i LS till helgen men då blir dom ju också vita !

saltet jag körde med innan hette ocean instant eller något sådant och där var det inga problem !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har läst på någon tråd innan om att det har blivit såhär med detta saltet, att det kunde vara någon dålig batch. jag ska lägga i sten på torsdag förhoppningsvis, får suga upp det och sen ta med en disksvamp och försöka torka upp det sista. det ser ju inte så roligt ut:(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har läst på någon tråd innan om att det har blivit såhär med detta saltet, att det kunde vara någon dålig batch. jag ska lägga i sten på torsdag förhoppningsvis, får suga upp det och sen ta med en disksvamp och försöka torka upp det sista. det ser ju inte så roligt ut:(

Kommer inte det tillbaka när du tar bort det vita ??

jag skrapade mina rutor igårkväll och dom är vita idag igen .

Sen är det som det ligger en hinna på ytan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade samma problem, dock använde jag inte osmos i början, och jag tror att det är anledningen till att det fällde ut hos mig. Jag fick ett extremt högt KH. Har för mig att jag mätte 13 med salifert direkt på kranvattnet. Efter att jag blandat allt och dett fällt ut som på bilderna tidigare så hade CA sjunkit till 320. Så ni får nog kolla hur det står till med CA och MG efter en sådan utfällning. Nu vet inte jag om ni kör med osmos, men jag tror inte att Red sea coral pro lämpar sig för kranvatten, det är nog svårt utan att det fäller ut och man tappar allt ca och mg. Kanske funkar när man blandar bytesvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...