ballsam Postat 16 oktober 2010 Postat 16 oktober 2010 Håller med om att du verkligen fått till bryggan snyggt. Har du limmat eller bara staplat stenen? ang din ormsjöstjärna, hur stor är den? Har ett grönt monster hemma som är som en pizzatallrik, men även en mindre sort som inte verkar bli större än en 5-krona. Inte säker på hur dom förökar sig, men har säkert ~5000 st nu. Dom är verkligen överallt om man tittar efter, och dom ser ut som din. Har för mej att dom är filtrerare och gör nytta.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
tozze Postat 16 oktober 2010 Författare Postat 16 oktober 2010 stenen var så där när jag köpte den, det är en stor sten som ser ut som ett u.Ormstjärnan är typ som en enkrona i kroppen med ca 8cm ben. gillar den skarpt Citera
tozze Postat 11 februari 2011 Författare Postat 11 februari 2011 Det blev ett fack mellan bubbelfällan och returfacket, nån som har nått bra förslag om vad man kan ha där i?Annars kanske det blir att ta bort den för returfacket blev lite litet!I första facket står skummaren, doppvärmaren och en diy filter som jag tänkte köra biopellets i!Slangarna och lampan ligger inte kvar, va där under installationen bara! Citera
Laggeman Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Ett fack för mer levande sten kanske? Citera
tozze Postat 11 februari 2011 Författare Postat 11 februari 2011 Har faktiskt lite sten där i nu, men ska man typ fylla upp med så mycket sten som möjligt eller? Citera
Laggeman Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Ju mer sten du har där i desto mer biologisk filtrering får du. Citera
NiXoN Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Eller sen macroalger av någon sort som inte kraschar typ chaeto...Annars så har jag plockat ur all sten ur min sump så det blir enklare att städa bort allt smått skräp/slam som samlas//NiXoN Citera
tozze Postat 12 februari 2011 Författare Postat 12 februari 2011 Någon som vet namnet på den här? Inte fisken då Citera
Nordin Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Har faktiskt ingen aning, men den va riktigt läcker måste jag säga! Citera
Laggeman Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Grön stjärnpolyp?http://se.reeflex.net/tiere/562_Briareum_sp.%2002.htmalternativt:http://se.reeflex.net/tiere/1634_Briareum_asbestinum.htm Citera
tozze Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Njae, den har liksom lite större mun i mitten!Letade lite mer och tror att det är nått sånt här,http://se.reeflex.net/tiere/2483_Rhodactis_sp.%2007.htm Citera
tozze Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Men tack för visat intresse Laggeman.Grön stjärnpolyp har jag nog oxå, den börjar växa fram mer och mer ska se om jag kan ta nån bild! Citera
tozze Postat 15 februari 2011 Författare Postat 15 februari 2011 När jag bytte sump så fick jag ju ett akvarium till övers, blev ju bara tvungen att börja på ett till projekt:) Citera
Stensson Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Stiligt, lätt att starta nya projekt.Ingen fara med rundningen utan skiva under? Citera
tozze Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Jo det får nog bli en skiva där för säkerhetens skull!Tanken är att själva möbeln ska bli vit och lite "shabby chic" tjejens önskemål, och en viktigt del i att lyckas med saltvattenshobbyn har jag förstått är att dra med sig sambon ner i saltvattensträsket:)Kommer ha en liten skummare där bak och belysningen är 70W MH + 4*11W kompaktrör. Citera
Lasse Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Någon som vet namnet på den här? Inte fisken då Har aldrig sett någon skivanemon som ser ut så - men det betyder ju inte att det inte finns Hur växer den. Är det lite ljusbruna "hud"flikar som gärna bildar "halvrör". Växer den med ett "hudskikt" fast mot underlaget?Kan du ta en bild där "munnen" syns?MVH Lasse Citera
tozze Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Här kommer någon mer bild...Det är typ 5 eller 6 st ser det ut som, när man släcker så drar alla ihop sig! Citera
campokatt Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Ser ju ut som skivor... Finns ju massor olika sorter.Fräna var dom dock. Har du några över så kom förbi på en kopp kaffe nån kväll.... Citera
StoffeSwe Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Rhodactis indosinensis kan det vara, jag har likadana och jag tror det är sånna.http://se.reeflex.net/tiere/2240_Rhodactis_indosinensis.htm Citera
tozze Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Jaa matte, jag säger till om jag får bort någon och har vägarna förbi till lkpg! Måste bara läsa lite om hur man tar bort dom:) kanske nån som vet här på SG?Har även ett helt hav med pumpande xenia om du vill ha en näve. Citera
tozze Postat 17 februari 2011 Författare Postat 17 februari 2011 Jahopp, då var projekt chabby chic ett steg närmare färdigt!Men det får väl bli en annan tråd till det! Citera
tozze Postat 26 februari 2011 Författare Postat 26 februari 2011 Det här akvariet är nu nerlaggt!Vill göra om allt från början och eftersom jag ännu inte hade så mycket i det så fick det flytta till mitt lilla akvarium så länge! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=38810&highlight=chabby Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.