Gå till innehåll

Total död slår till...


wizz

Rekommenderade inlägg

Från i söndags tills idag har istort sett alla Fiskar dött.

Det började med införskaffandet av En Coral Beauty som på två dagar blir riktigt risig och alla försök med både Uv-c och vatten byten var förgäves..

Sedan blir clownerna lika risiga och ser liksom ut att ha en vit hinna över huden.

Så idag gick den två sista clownerna samma väg som övriga fiskar..

Totalt 6st av olika sorter..

De enda som är kvar och inte visar några tecken alls på att vara dåliga är en Gul kirurg och en damsel.

Alla lägre djur och koraller mår prima!

Alla värden kollade och allt är ok..

Lite låg PH / KH men inget som skulle kunna orsaka detta..

Tror att den sista tillförda fisken i karet har haft något liggandes latent och som brutit ut..

Har tills idag bytt ut 50% vatten och gör ytterligare ett byte i helgen på 25liter så får vi se om resten klarar sig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch så tråkigt, trodde jag var på väg mot samma öde för några månader sedan då jag stoppade i en sjuk Imperator. Han dog efter två dagar sedan kom symptomen även på mina andra fiskar, som tur var så vände det för mig efter ca 1 vecka och alla mina fiskar överlevde. Vet inte varför men kanske var det uvt på 39w som tog skiten till slut? Lider med dig....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt kan ta knäcken på intresset (för att inte tala om frugans tålamod).. Haft liknande episoder där i princip allt strukit med. Lite orolig själv pga av en fjäril som plötsligt fick prick av nåt slag, slutade att äta och fick åka ut med komposten här om dagen. Min gula kirurg är smittad, men verkar klara sig. Den var drabbad förra vändan också, men klarade sig. Verkar som gula kirurger är lite tåligare. May the horse be with you..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat men inte kommit på vad orsaken kan ha varit..

Det märkliga är att fortfarande så mår min Kirurg och Damsel prima? inga tendenser alls på sjukdom.

Men som sagt allt började då min Coral Beauty hamnade i karet för att på två dagar ge upp och dö och efter följde min Cleini och där på resten av fiskarna i snabb takt..

Har ännu inte talat med handlaren som sålt fisken till mig men skall göra så och se om det är liknande problem där eller inte..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...