Gå till innehåll

väggakvarium


Fagerberg

Rekommenderade inlägg

vad tror ni om att göra ett väggakvarium på 60 liter till saltvatten. jag vet att det inte är det bästa karet haha men vill testa iallefall, tänkte att om man bara kör lite koraller i det så kan det väl gå bra ? någon som har något tips lr bara tycker det låter som en allmänt dum ide ? det är ett vägghängt kar som inte är djupare än 18cm så därför jag tänkte köra enbart med koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har rätt. Det är inte det bästa karet för vanliga koraller. Problemet är att när det är så smalt jämfört med höjden är det omöjligt att få tillräckligt ljus utom längst upp.

Men nu finns det ju koraller som lever utan fotosyntes men de behöver intensiv matning. Avancerad skötsel alltså.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför så förbenat liten behållare - det är inget akvarium! Köp dej ett (begagnat)akvarium på minst 500-liter- om du månar om dina fångars väl och ve. Eller avstå

har redan ett på 450 liter men har ett väggkar också som jag tröttnat på och ville experimentera lite :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...