snickarn Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 Helt otroligt men dessa knappar har jag inte visat innan Citera
freddi36 Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 riktigt snyggt kar och riktigt fina bilder! älskar dom röd och svarta knapparna på bild 18 på förra sidan Citera
snickarn Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 riktigt snyggt kar och riktigt fina bilder! älskar dom röd och svarta knapparna på bild 18 på förra sidan Tack det är faktiskt rosa och grå knappar som helt ändrar färg under blå diodljus Citera
snickarn Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 Nya karet närmar sig har flyttat källartrappan i huset då dörren stod precis där sumpen kommer att byggas Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2012 Postat 10 maj 2012 Nya karet närmar sig har flyttat källartrappan i huset då dörren stod precis där sumpen kommer att byggasSnackar vi dagar?veckor?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 10 maj 2012 Författare Postat 10 maj 2012 Snackar vi dagar?veckor?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalksnarare månader slänger in en bild på en framtida kylare. Ska gjuta botten och dra ner en slinga med slang Citera
snickarn Postat 10 juni 2012 Författare Postat 10 juni 2012 karet ser ut att ha överlevet en tuff period. ballingen tog slut för en månad sedan och det fanns inte tid till att blanda nytt fick köra på känn med biocalcium ett par tre skopor då och dåvilket inte var tillräckligt när vi kom hem från bb med våran gosse den 25e så låg ca på 300 kh på 3,5det finns nyblandad balling i dunkarna o korallerna har börjat växa igen tyvärr så verkar fraggmarknaden ganska mättad så det blev till att slänga en del fraggar för att göra plats så att det inte växer ihop helt Citera
snickarn Postat 27 juni 2012 Författare Postat 27 juni 2012 sålde en "fragg" idag litetsmultron david kommer att sköta om denna praktkorall Citera
snickarn Postat 30 juni 2012 Författare Postat 30 juni 2012 senaste tillskottet i karet är denna lilla räka som fick följa med hem från stranden för en vecka sedantrodde fiskarna ätit upp den men tydligen har den kunnat hålla sig undan Citera
snickarn Postat 19 augusti 2012 Författare Postat 19 augusti 2012 faran med att inte ha sand i karet är att knappar skivor och annat växer upp på glaset Citera
alexochingencarina Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 [ATTACH=CONFIG]80957[/ATTACH]faran med att inte ha sand i karet är att knappar skivor och annat växer upp på glasetSer inte det som ett problem. Rikrigt j...a skit snyggt!!! Citera
kalleT Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Grymt, känner att det snart är dax för ett besök hos dig! Jag har kört igång ett litet kar(90l) för sps/lps:er då min anemon har tagit över hörnkaret och börjde döda mina sps:er. Ringer om några veckor när det blivit stabilt, så förbered små fraggar från alla dina sps:er ;-) Citera
snickarn Postat 30 augusti 2012 Författare Postat 30 augusti 2012 Har köpt biopelletsxl på bioted marin. Dom bjöd på en lott med en vinst på 100 kr så det blev ju en trevligt bonus Citera
_Manne_ Postat 30 augusti 2012 Postat 30 augusti 2012 Har köpt biopelletsxl på bioted marin. Dom bjöd på en lott med en vinst på 100 kr så det blev ju en trevligt bonusSå trevligt! Hittade du något annat kul där ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 30 augusti 2012 Författare Postat 30 augusti 2012 Nej jag var i Göteborg och hämtade material till huset så det var bara en snabbrunda .karet går på sparlåga nu, men möbeln till nya karet börjar bli färdigt utvändigt Citera
_Manne_ Postat 30 augusti 2012 Postat 30 augusti 2012 Ser bra ut.. Nästan färdigt.. Hur ser möbeln ut då ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 30 augusti 2012 Författare Postat 30 augusti 2012 hehe detta är möbeln! det lutar åt ett platsbyggt kar i 135 graders vinkel . Citera
snickarn Postat 31 augusti 2012 Författare Postat 31 augusti 2012 Hur stort blir nya karet ungefär?har bara börjat skissa lite på det men max 450 liter var tanken från början . sumpen är det enda som är helt bestämmt . det blir ett 375 liters alukar som ska stå i källaren där jag dragit fram avlopp och fixat golvbrunn för att underlätta med vatten byten mm Citera
snickarn Postat 21 september 2012 Författare Postat 21 september 2012 karet finns kvar och funkar utmärkt som stimulering för våra barn . trots att jag knappt har tid att skrapa rutorna så får det väll stå kvar ett tag till .hade en köpare på det för ett tag sedan men pengarna fattades.så det blir kanske en flytt av detta till huset någon gång Citera
Mr_Ewing Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Du ser ut att ha jättefina färger iaf. Citera
snickarn Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 Vad tror ni om vinkeln på karet. Blir det bössa fläckar eller konstiga brytningar Citera
snickarn Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 Karet ska stå där pilen pekar Citera
osby0479 Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 (ändrat) Kan nog bli snyggt, hade byggt ett skåp som går ända upp till taket, det hade nog kunnat bli snyggt som fan, bara man kan dölja all teknik så blir det inte bättre än såhär! Ändrat 30 september 2012 av osby0479 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.