Gå till innehåll

nu vet jag på ett ungerfär vad jag köpt


snickarn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Av dom skulle jag nog ändå säga D5100:n (som är current och inte d5000 om du inte ska köpa begagnat) som enligt mig (och många tester) är något bättre. Men det beror på vad man skall plåta och vad man är ute efter samt om man har tillgång till någon utrustning som passar någon av kamerorna sedan tidigare. Kanske har du möjlighet att få låna grejer som passar en av kamerorna.

Om du är helt nybörjare skulle jag ändå råda dig till att köpa ett paket med en s.k. kitglugg eftersom du trots allt får en hel del för pengarna och har möjlighet att börja prova lite. En Nikon d5100 med 18-105mm VR kitglugg får man för en bit under 8k. Vilket är okej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fick en bra deal på eos 550 d med det kitobjektivet kunde fått det med ett 18 135 men kommer nog att prova lite med detta först

av er här på guiden så låter det som att nikon vore bättre men men.

tiden var knapp idag fanns inte tid att kolla av här igen innan köpet får hoppas man kan få lite glädje av denna !tusen tack för tipsen iallafall

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

packade upp kameran sent igår kväll såg det inte fanns med något minnes kort .vilket det skulle gjort

men som tur var hade jag ett i en videokamera som får tjänstgöra så länge

nu sover pojken och jag har fått testa min eos

här kommer första testbilderna

post-4952-14468922657265_thumb.jpg

post-4952-14468922657506_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

nitraten var lite låg justerade upp den en aning

kör med vodka nu så det är lätt hänt

får se om jag kanske blir tvungen att lägga ner tillfälligt då vi snart står inför en stor renovering och tillbyggnad på ett hus

undrar vad man kan få för detta om det är lönt eller man kanske skulle försöka förvara det levande någonstans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

fixade en poormans styrning till den andra tunze streamern . en digital timer för 50 spänn från claes olsson .med ett knapptryck så går den igång slumpmässigt var timme ungefär och går ca 20 minuter.

blir lite slumpmässigt flöde får se om det blir bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...