thomas5547 Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Finns det något silicon, som härdar under vattnet, och inte ger ut gifter i vattnet, så att koraller tar skada? Någon som vet? Skulle vilja limma ett par småsaker. Citera
Lasse Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Ja det finns det - jag tror du kan hitta det både hos BioTed och TritonMVH Lasse Citera
Johan2x Postat 1 juni 2010 Postat 1 juni 2010 Måste det vara silikon? Köpte själv en undervattenssilikon när jag märkte att jag hade en liten läcka till överrinningsboxen. Den var inte billig, så skall du bara limma lite smått hade jag tänkt om kanske.Men annars var det en klockren silikon som härdar under vatten./Johan Citera
thomas5547 Postat 1 juni 2010 Författare Postat 1 juni 2010 Nja, både och.. tänkte limma fast en pumphållare, och ev en liten fragghylla i bakre hörnet kanske. Citera
Vandal Postat 1 juni 2010 Postat 1 juni 2010 silikonet fäster väldigt dåligt på plast... såg nån tråd om ett lim de använde i nån publik tank som verkade funka bra under vatten, men kan inte minnas vilken... Citera
greger Postat 4 juni 2010 Postat 4 juni 2010 aquaseal och innotech är egentligen inte silicon, det brukar fäst på det mesta inklusive de flesta plaster Citera
Reefen Postat 4 juni 2010 Postat 4 juni 2010 Det borde funka med AquaScape Construction Epoxy med ? Typ Korallfix.Det står på den: It can be used for sticking glass to glass, plastic to glass, plastic to plastic osv, Perfekt som ett Plastic Pudding under vatten =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.