evileye Postat 20 juli 2010 Postat 20 juli 2010 Jag har varit ute och seglat en vecka och när jag kom hem så har det spridit sig någon form av rosa ganska tjockt gegg över en del av mina stenar, från gegget går det massor med rosa trådar på ca 2-4cm, är det någon som har en gissning om vad det kan vara bara sådär på rak arm?Ja fixar en bild när jag kommer hem men är väldigt nyfiken nu på vad det kan vara. Citera
Laggeman Postat 20 juli 2010 Postat 20 juli 2010 Har du känt på det så det är gegg?Vissa svampar ser mer geggiga ut än de är och vissa är rosa.Men en bild hade varit uppskattat. Citera
evileye Postat 20 juli 2010 Författare Postat 20 juli 2010 Här kommer bildernaDet här är det jag kallar rosa "gegg" Sen hittade jag även den här, som jga inte har en aning om vad det är heller, tips på den?MvhChristian Citera
Laggeman Postat 20 juli 2010 Postat 20 juli 2010 Ser definitivt ut som svampar, de rosa. Det andra du har är inget jag känner igen på rak arm tyvärr. Citera
evileye Postat 20 juli 2010 Författare Postat 20 juli 2010 Ser definitivt ut som svampar, de rosa. Det andra du har är inget jag känner igen på rak arm tyvärr.svampar är bra eller dåligt? Citera
Laggeman Postat 20 juli 2010 Postat 20 juli 2010 Svampar filtrerar vattnet, så i mina ögon är det 100% bra.Sen tycker vissa fiskar om dem, bl.a. vissa kejsare, så där är det väl bara positivt.Hurvida de är estetiskt tilltalande eller ej är ju upp till den som har karet, för min del så tycker jag de är snygga och är ett naturligt inslag i ett revkar, så om jag får bestämma så ska du bara låta dem va kvar. Börjar de ta över för mycket så kan du ju fundera på om du inte ska ta och rensa ut lite. Citera
evileye Postat 20 juli 2010 Författare Postat 20 juli 2010 Skönt med ett positivt besked i den här hobbyn nångång ibland =) Citera
Bubblabrud Postat 24 juli 2010 Postat 24 juli 2010 Här kommer bildernaDet här är det jag kallar rosa "gegg" [ATTACH]47128[/ATTACH]Sen hittade jag även den här, som jga inte har en aning om vad det är heller, tips på den?[ATTACH]47129[/ATTACH]MvhChristianSer även nåt som ser ut som glasrosor på stenen med det rosa gegget.Ta bort dem. Jag har tagit bort dem med kokande vatten. Tar kokande vatten i en liten spruta och punktsprutar vattnet på dem. Funkar fint för mig. Akta så du inte bränner nåt runt ikring med varmvattnet bara. Citera
Fiffe Postat 24 juli 2010 Postat 24 juli 2010 Ser även nåt som ser ut som glasrosor på stenen med det rosa gegget.Ta bort dem. Jag har tagit bort dem med kokande vatten. Tar kokande vatten i en liten spruta och punktsprutar vattnet på dem. Funkar fint för mig. Akta så du inte bränner nåt runt ikring med varmvattnet bara.Annars tycker pepparmintsräkor glasrosor är godis Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.