Gå till innehåll

Rosa gegg på stenen


evileye

Rekommenderade inlägg

Jag har varit ute och seglat en vecka och när jag kom hem så har det spridit sig någon form av rosa ganska tjockt gegg över en del av mina stenar, från gegget går det massor med rosa trådar på ca 2-4cm, är det någon som har en gissning om vad det kan vara bara sådär på rak arm?

Ja fixar en bild när jag kommer hem men är väldigt nyfiken nu på vad det kan vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svampar filtrerar vattnet, så i mina ögon är det 100% bra.

Sen tycker vissa fiskar om dem, bl.a. vissa kejsare, så där är det väl bara positivt.

Hurvida de är estetiskt tilltalande eller ej är ju upp till den som har karet, för min del så tycker jag de är snygga och är ett naturligt inslag i ett revkar, så om jag får bestämma så ska du bara låta dem va kvar. :)

Börjar de ta över för mycket så kan du ju fundera på om du inte ska ta och rensa ut lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer bilderna

Det här är det jag kallar rosa "gegg" :)

[ATTACH]47128[/ATTACH]

Sen hittade jag även den här, som jga inte har en aning om vad det är heller, tips på den?

[ATTACH]47129[/ATTACH]

Mvh

Christian

Ser även nåt som ser ut som glasrosor på stenen med det rosa gegget.

Ta bort dem.

Jag har tagit bort dem med kokande vatten. Tar kokande vatten i en liten spruta och punktsprutar vattnet på dem. Funkar fint för mig. Akta så du inte bränner nåt runt ikring med varmvattnet bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser även nåt som ser ut som glasrosor på stenen med det rosa gegget.

Ta bort dem.

Jag har tagit bort dem med kokande vatten. Tar kokande vatten i en liten spruta och punktsprutar vattnet på dem. Funkar fint för mig. Akta så du inte bränner nåt runt ikring med varmvattnet bara.

Annars tycker pepparmintsräkor glasrosor är godis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...