Gå till innehåll

Pomacanthus imperator


Rekommenderade inlägg

Försökte hålla mig men det gick inte..

En imperator i ett 93 liters kar? Det räcker inte ens till karantänskar.

Nu har du en bra anledning till att bygga ett större kar;)

*Edit Nu såg jag att du hade ett 600liters också. Din profil är inte uppdaterad.

Jag satsar också på hudparasiter, Hur har du det med nitriten i karet?

Har du UVc så kör det för fullt. Variera maten så gått det går för att bygga upp imunförsvaret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hade en Imperator som ännu inte bytt färg även om den var över 10cm. Den hann gå i mitt kar i 6 veckor men idag gick han bort. Han tappade färg under en lång period och hade lite prick (eller möjligtvis odinium). Höjde tempen i karet till 29C för två dagar sedan och det verkar ha tagit knäcken på honom.

Han var pigg och åt bra. Matade med olika alger, ON Formula one pellets, 2 andra pellets jag inte minns namnet på och fryst artemia och fryst krill. Maten marinerade jag i TM Lipovit och vitlök. Antagligen fel kost som förorsakade det, det är min personliga bedömning. Mycket tråkigt när fina vildfångade fiskar dör i våra akvarier.

Försökte själv få tag på OC Angel Formula men i detta sketna land (Finland) finns det ingen som säljer det och fryst mat är väl direkt inget man köper över nätet.

Skulle vara trevligt om någon erfaren akvarist kunde berätta mera om vilka krav denna fisk ställer på akvaristen och vad det beror på att de tappar färg och dör.

Hoppas iaf att inte din går samma öde till mötes!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...