Gå till innehåll

Andrés RSM


Andy88

Rekommenderade inlägg

Äntligen semester och tid att skriv lite om mitt kar.

Är den nye ägaren till Patrik Steens gamla rsm. Tog över de den 19 juni detta år. Samma dag som de kungliga giftemålet. :P

Fick allt levande till men har kompletterat med en del.

Idag finns

2st Clown - Fick bara en med men köpte en till. Patrik hade nämligen otur med sin andra som blev ihjälstressad.

1st Magnefica - Fick till, Försvann några dagar efter flytten. Förklarade honom död men dök upp efter typ en vecka igen. ;P

1st Green Clown Gobi - Fick till

1st Blå Jävul - Fick till

1st Chrysiptera hemicyanea - Fick till

1st Gul Kirurg - Kompletterade med en kirurg bara någon vecka sen, gjorde sitt jobb och käkar allt skit som dyker upp. Trivs riktigt bra.

Fick med en Putsarräka och en Bangaii men de förvann efter ca 2 veckor. Inte en aning om var de blev av. :(

Lite tråkig för räkan var riktigt grym. :P Sandvändarna finns kvar och dyker upp lite när de vill.

Ca 30kg LS med diverse mjukisar, knappar och skivor. Ett rent helvete hade jag och få ner allt i karet efter flytten. Inte lätt och försöka

få allt till och synas igen. Efter 3 timmars meck blev jag nöjd.

Riktigt nöjd. :D Även Patrik som kom inom och kollade sen.

Alla mina sinularias dog tvärr en dag när jag inte var hemma. De blev lite varmt i karet. :(

Men nu är allt under kontroll och fungerar utmärkt.

Blev trött på dönet från skummare och att fylla på vatten varje dag så beställde en Tunze Nano Doc 9002 och en Tunze Osmolator 3155 från drakfisken. Fy fan vilken lättnad. :D Lite halvmeckigt och få dit de men guld värt.

Så har nu en 10L dunk i skåpet till påfyllning.

Har besökt Manne för ett litet tag sen också och införskaffat mig lite nya stenkoraller och någon skiva. De växer så de knakar och ett nytt huvud på min Euphyllia är redan på väg. :D Tack Manne.

Bilder kommer inom kort.

Kom gärna med tips eller förslag. :D

Är nybörjare inom salt men ca 12års erfarenhet inom sötvatten.

DSC_0403.jpg

Ändrat av Andy88
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

De var som fan. Misstänkte faktiskt att de kunde vara en svamp :P har ju redan en bjässe till gul svamp. Men skadar väl inte med en till. Hehe. Går de att flytta den till annan plats? Inte så bra och ha han där ju.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon blir de en tripp till oceanakvarium. Fick helt plötsligt för mig de nu när jag satt och kollade lite. Haha. Jag och sambon har ändå inget bättre för oss nu under semestern. Så får se om de blir något roligt inköp. :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var som sagt hos Stig idag, OceanAkvarium. Blev 3 st nya koraller men blev lite hastiga bilder, hade inte orken till att ta bra bilder ikväll. Ska bara hitta en bra placering på de nu med. Blev lite ballingtillsatser också, ska börja så smått med det nu. Har märkt att värden har varit lite låga. Så får hoppas på en bra tillväxt!

post-5254-14468920107195_thumb.jpg

post-5254-14468920106816_thumb.jpg

post-5254-14468920107017_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått till mina värden lite bättre nu. Speciellt kh som varit lite väl lågt. Nu återstår bara lite nitrat och fosfat problem. Kör med remover nu så väntar bara på att de ska minska. :D

Fick fokusera lite på mitt sötkar idag med. Har nästan glömt bort de helt nu när man börjat med salt. Haha. Tömde de helt. Ny sand, nya växter och stålborste på min back to nature bakgrund som blivit lite väl mörk under åren. Pumpen står bara tillfälligt där, ska egentligen vara bakom så den inte syns. Sen blir de nya liv i detta karet med. Trött på ciklider.

post-5254-14468920114384_thumb.jpg

Har blivit en ny tv bänk med så nu ser man saltkaret lite bättre. Jättebra :D Stog tyvärr lite dumt till så som de var innan.

post-5254-14468920114598_thumb.jpg

Nu har ni sett de karet med för de som tyckte de var intressant. :P

post-5254-14468920113986_thumb.jpg

post-5254-14468920114195_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gick på jakt efter bristleworms igår natt innan jag skulle lägga mig. Mycket riktigt, 5 min efter att jag lagt ner min hemmabyggda fälla så var där en fet rackare på väg in. Satt och väntade en stund och när han nästan var helt inne och bakänden hade släppt från stenen så plockade jag upp han. Ca 10 cm var han när jag väl fick ut han.

Gillrade fällan på nytt och la ner. Nu i morse satt där en äcklig sak till som verkligen hade åkt dit. :P Haha.

Vet att de egentligen är bra djur men var bara tvungen och plocka upp de stora jag hade. Så fruktansvärt äckliga.

post-5254-14468920116942_thumb.jpg

Så söt närbild på huvudet. :P

Kan lägga upp bilder på fällan sen om någon vill se hur den ser ut...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...