Gå till innehåll

Andrés RSM


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Enkel slang i lagom längd beroende på hur lång masken är. Skär ett jack i varje ände på röret. Skär sen till en en bit plast som passar till röret och stick ner i jacken du gjort. Jag använde ett lock till ett glasspaket som jag sen skar ut till lagom mått som passade röret.

Gör sen ett hål lagom till maskens tjocklek i ena änden. Gjorde de med ett träborr som jag snurrade för hand. Lägg sen foder av något slag i andra änden på röret. Jag använde frysfoder.

Lägg sen fällan med med hålet du gjort så nära stället där du brukar sen din bristleworm. Tog inte lång tid innan han var på väg in. Om du sitter på vakt så vänta tills han släpper stenen med bakänden innan du tar upp fällar. Annars är han tillbaka in i stenen igen. Sitter du inte uppe så lär han annars ligga i röret på morgonen. Jag ville som sagt vara på den säkra siden så tog han direkt, men fick ändå en till på morgonen. Hehe.

Här är bilder på min fälla men hänger du inte med på hur jag menar så får du höra av dig igen.

post-5254-14468920120115_thumb.jpg

post-5254-14468920119407_thumb.jpg

post-5254-144689201196_thumb.jpg

post-5254-1446892011977_thumb.jpg

post-5254-14468920119938_thumb.jpg

Ändrat av Andy88
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är fosfaten nere på noll. Gött. Ska bara hålla den nere i fortsättningen. Så nu är de bara nitrat som ska ner på noll med. Kör med vodkametoden. Har börjat med 0.5ml om dagen så får väl se om de blir någon skillnad, annars får jag öka upp de lite. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vägarna förbi höör så körde inom Partik. Hämtade adaptern till fläkten vid pumparna där bak. Glömde den sist. Så nu går de och köra med bakluckan stängd utan att de blir för varmt. :D Blir snart en ny modding på sidan med så de kyler ännu mer. Gött!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hejsan!

Är det bra om temperaturen i akvariet ligger på 24 grader?

Det är Andrés sambo som undrar, eftersom jag sköter det på veckorna.

Stängde alla lock och nu ligger det på 25. Det är väl lite mer normalt?

Tyckte att 24 var lite..

/ Kikki

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Man tackar. :D Några tankar på och dra igång med saltet snart igen?
Nja precis nu är det så mycket som händer så det är så jäkla skönt att slippa saltet,men tanken var att dra igång efter sommaren men det får väntas lite till med,så man hinner med att njuta av livet lite till;):ler:akvastiken är som en drog det går aldrig att sluta med det,men när man väl har släppt en sak så ska man passa på att njuta tills det dyker upp nästa gång....sen börjar utgifterna hahaha
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ja pass på och njuta nu. Hehe. Ska de bli något större kar då eller du ska köra på liknande, kub kanske? :smiley20: Vi ska flytta om en månad så funderar skarpt på att fixa något större till de nya stället. Starta upp från början och sen när de är inkört så slänga över allt jag har i karet nu. ;) Är duktigt sugen. Haha!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tar emot alla tips jag kan få. :D Men ska först se om jag kan hitta något kar som passar mig. Så hittar eller vet du något så är de bara och skicka. Jag letar för fullt. smiley1.gif

du ska ju gå efter din smak.. om du vill ha ett avlångt eller kubformat osv.. belysningen , vilken sort det ska vara osv.. finns mycket o tänka igenom innan.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...