judas Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Min skummare har ett hål där den suger in luft. Det passar perfekt att koppla ozongeneratorn på. Ska skummaren få suga luft endast genom ozongeneratorn? Eller ska jag borra ett extra hål så den suger ozon genom det ena & luft genom det andra hålet?MVH Johan Citera
Lasse Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Beror på hur stor skummare du har och hur mycket luft du behöver tillsätta. Själv kör jag allt genom ozongeneratorn men har den iofs på en timer så den går inte alltid.MVH Lasse Citera
Maglofster Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Generellt så ska det inte vara något problem att låta den suga all luft genom Ozongeneratorn. Du märker ju lätt om flödet blir för strypt. Kolla bara så att skummaren fixar ozon och även att själva anslutningen gör det. En slagstump eller vred för att ställa luftflödet blir det hål i på några veckor om den inte klarar ozonet. Citera
turboadde Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Vad brukar det va som gör att skummare inte klarar ozone förutom att luftslangen ska va silikon? Är det pumpen som inte klarar? Citera
DaTrucka Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Vad brukar det va som gör att skummare inte klarar ozone förutom att luftslangen ska va silikon? Är det pumpen som inte klarar?Plasten kan vittra sönder. Citera
turboadde Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Någon som vet om pumpen till bubbel magus nac6a klarar ozone? Min pump skar ihop efter en vecka, kan det ha med ozonet att göra? Citera
DaTrucka Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Har själv en BM NAC7, så jag frågade dom innan jag köpte den om den klarar ozon för en framtida reaktor. Dom sa att alla deras skummare är ozonsäkra. Dock nämnde dom inget om pumpen, men den borde vara det. Citera
turboadde Postat 1 augusti 2010 Postat 1 augusti 2010 Ok tackar. Men då var det nog bara en dålig pump. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.