Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
du skriver hyfsat tyst.. vad innebär det ? , dvs vad är det som hörs ?

mvh manne

Den låter typ som KZ men är lättare att ställa in. Ska försöka göra en filmsnutt i slutet av veckan.

• Svar 116
  • Visningar 16,6k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Den låter typ som KZ men är lättare att ställa in. Ska försöka göra en filmsnutt i slutet av veckan.

innebär det pumpljud eller suget i luftslangen , eller båda kanske ?

mvh manne

Postat
innebär det pumpljud eller suget i luftslangen , eller båda kanske ?

mvh manne

Lite av varje, men mest luftljud enligt mina öron.

Postat

Låter faktiskt mindre nu än i början. Returpumpen 1260 Lät mer än skummaren. Jag är väldigt nöjd med den iallafall.

Postat

Hur tror ni denna Ati står sig mot drakfiskens nya serie från vertex tex..

Om man nu blundar för priset..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Hur tror ni denna Ati står sig mot drakfiskens nya serie från vertex tex..

Om man nu blundar för priset..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Inte en aning. Slutade titta på skummare efter att jag köpt denna. Kan ju konstatera att den är minst lika effektiv som KZ Smal o enligt mina öron så låter pumpen mindre o luftljudet typ samma. Dock så har KZ så det går att koppla på en slang på koppen.

Ändrat av a.nilson

Postat
Inte en aning. Slutade titta på skummare efter att jag köpt denna. Kan ju konstatera att den är minst lika effektiv som KZ Smal o enligt mina öron så låter pumpen mindre o luftljudet typ samma. Dock så har KZ så det går att koppla på en slang på koppen.

att fixa en koppling i koppen är ju en ganska simpel modifiering :)

så antagligen är väl ati's mer värd pengarna än en KZ?

Postat
att fixa en koppling i koppen är ju en ganska simpel modifiering :)

så antagligen är väl ati's mer värd pengarna än en KZ?

Tycker hittills att ATI ger mer för pengarna.

Postat

Värd mer är den nog säkerligen, speciellt då Royal Exclusive inte har varvtalsstyrda pumpar.. hmmm.

Bara man kan få tystate insug så är jag glad.

Postat

Insuget borde du ju kunna dämpa med lite bomull om det redan är det, Som det är på Ati Bubblemaster.

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat
Ska försöka fixa en film på det den då jag stänger ner alla pumpar utom skummaren.

Glömde du bort filmen?

Är det 250 modellen du har med reglerbar pump?

Postat
Glömde du bort filmen?

Är det 250 modellen du har med reglerbar pump?

Inte glömt bara inte haft tid. Det är 200 utan reglerbar pump.

• 4 veckor senare...
Postat

Hur går det för dig Anders? Går skummaren fortfarande bra?

Någon annan som hört något om lanseringen? Sist sa Oliver P att den skulle lanseras i början av april. Vilket borde ha varit nu. Jag börjar tröttna på deras ständiga uppskjutningar... :(

Postat

Jag får inte rätt med överföringen på videofilen mellan mobil o dator. Men skummaren går fortfarande bra o är tyst. Det som låter mest är vattenbruset från avrinningen.

• 2 veckor senare...
Postat

tja, känns hopplöst..

Ingen som skriver om denna på RC, ingen riktigt video..

Jag kommer nog inte köpa tills jag sett den Live..

Postat

Ja, hopplöst är vad det är.

ATI har skjutit upp lanseringen av deras Powercone 200i/250i månad efter månad. I november/december pratade man om att dessa nya versioner skulle dyka upp i början av 2011. I mitten av januari fick man sedan höra att de skulle komma i början av mars varpå de sköt upp detta till mitten av mars strax efteråt. Mitten av mars blev början av april och sedan dess har de inte hört av sig.

ATI, som brukade närvara på RC och svara på frågor har nu sedan mitten av mars slutat med detta och det kommer inte ett ord från dem längre.

I veckan publicerade Reef Builders en artikel där man skrev om varför Powerconen kommer i en ny version, då var ATIs representant väldigt snabb på att kommentera och rätta, inte heller då sades det något om någon lansering.

Jag har tröttnat på att vänta och har nu beställt en annan skummare. Om och när Powerconen kommer så kommer jag att ta ställningen till om jag vill ha den eller inte först efter att den har testats en längre tid. Jag kommer i alla fall inte köpa med en gång.

Det är lite synd. ATI symboliserar bra prestanda och hög kvalité till ett mycket bra pris men de verkar vara väldigt krångliga i vissa sammanhang.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.