a.nilson Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 du skriver hyfsat tyst.. vad innebär det ? , dvs vad är det som hörs ?mvh manneDen låter typ som KZ men är lättare att ställa in. Ska försöka göra en filmsnutt i slutet av veckan. Citera
_Manne_ Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Den låter typ som KZ men är lättare att ställa in. Ska försöka göra en filmsnutt i slutet av veckan.innebär det pumpljud eller suget i luftslangen , eller båda kanske ?mvh manne Citera
a.nilson Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 innebär det pumpljud eller suget i luftslangen , eller båda kanske ?mvh manneLite av varje, men mest luftljud enligt mina öron. Citera
a.nilson Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 så här såg det ut efter ca 30sek när det skummades ut såpa. den har lugnas ner sig mycket nu. Citera
Hirez Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 nice!Här ser man skummaren in action.http://reefbuilders.com/2011/02/09/ati-teases-series-powercone-skimmer-video/Vad tycker om ljudet? låter som det suuuuger.. nej verkligen, det suger mycket luft...Hmm kanske de fortfarande fixar detta.. Citera
a.nilson Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 Låter faktiskt mindre nu än i början. Returpumpen 1260 Lät mer än skummaren. Jag är väldigt nöjd med den iallafall. Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 Hur tror ni denna Ati står sig mot drakfiskens nya serie från vertex tex..Om man nu blundar för priset..Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 (ändrat) Hur tror ni denna Ati står sig mot drakfiskens nya serie från vertex tex..Om man nu blundar för priset..Mvh ManneSent from my iPhone using TapatalkInte en aning. Slutade titta på skummare efter att jag köpt denna. Kan ju konstatera att den är minst lika effektiv som KZ Smal o enligt mina öron så låter pumpen mindre o luftljudet typ samma. Dock så har KZ så det går att koppla på en slang på koppen. Ändrat 10 februari 2011 av a.nilson Citera
Hirez Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 Vertex är sexiga, och häftiga som tex. Royal Exclusives nya serie av dubberconeshttp://www.sewatec.de/lng/en/royal-exclusiv-bubble-king-double-cone-250-up-to-1500l.html Citera
Edward Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Inte en aning. Slutade titta på skummare efter att jag köpt denna. Kan ju konstatera att den är minst lika effektiv som KZ Smal o enligt mina öron så låter pumpen mindre o luftljudet typ samma. Dock så har KZ så det går att koppla på en slang på koppen.att fixa en koppling i koppen är ju en ganska simpel modifiering så antagligen är väl ati's mer värd pengarna än en KZ? Citera
a.nilson Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 att fixa en koppling i koppen är ju en ganska simpel modifiering så antagligen är väl ati's mer värd pengarna än en KZ?Tycker hittills att ATI ger mer för pengarna. Citera
Hirez Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Värd mer är den nog säkerligen, speciellt då Royal Exclusive inte har varvtalsstyrda pumpar.. hmmm.Bara man kan få tystate insug så är jag glad. Citera
Edward Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Insuget borde du ju kunna dämpa med lite bomull om det redan är det, Som det är på Ati Bubblemaster. Citera
Hirez Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Ja en sådan borde ju vara inkluderad tycker man, kan inte kosta mycket. Citera
a.nilson Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Kan ju säga att efter lite inkörning så är nu mera skummaren tyst. Citera
a.nilson Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Ska försöka fixa en film på det den då jag stänger ner alla pumpar utom skummaren. Citera
Hirez Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 NICE... jag skulle uppskatta det riktigt mycket alltså Citera
Jonas Am Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Ska försöka fixa en film på det den då jag stänger ner alla pumpar utom skummaren.Glömde du bort filmen?Är det 250 modellen du har med reglerbar pump? Citera
a.nilson Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Glömde du bort filmen?Är det 250 modellen du har med reglerbar pump?Inte glömt bara inte haft tid. Det är 200 utan reglerbar pump. Citera
Virse Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Hur går det för dig Anders? Går skummaren fortfarande bra?Någon annan som hört något om lanseringen? Sist sa Oliver P att den skulle lanseras i början av april. Vilket borde ha varit nu. Jag börjar tröttna på deras ständiga uppskjutningar... Citera
a.nilson Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Jag får inte rätt med överföringen på videofilen mellan mobil o dator. Men skummaren går fortfarande bra o är tyst. Det som låter mest är vattenbruset från avrinningen. Citera
a.nilson Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Nu har Freddi o Bengan fått lyssna på ljudnivån på skummaren. Nåt utlåtande kanske? Citera
Hirez Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 tja, känns hopplöst..Ingen som skriver om denna på RC, ingen riktigt video..Jag kommer nog inte köpa tills jag sett den Live.. Citera
Virse Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Ja, hopplöst är vad det är.ATI har skjutit upp lanseringen av deras Powercone 200i/250i månad efter månad. I november/december pratade man om att dessa nya versioner skulle dyka upp i början av 2011. I mitten av januari fick man sedan höra att de skulle komma i början av mars varpå de sköt upp detta till mitten av mars strax efteråt. Mitten av mars blev början av april och sedan dess har de inte hört av sig.ATI, som brukade närvara på RC och svara på frågor har nu sedan mitten av mars slutat med detta och det kommer inte ett ord från dem längre.I veckan publicerade Reef Builders en artikel där man skrev om varför Powerconen kommer i en ny version, då var ATIs representant väldigt snabb på att kommentera och rätta, inte heller då sades det något om någon lansering.Jag har tröttnat på att vänta och har nu beställt en annan skummare. Om och när Powerconen kommer så kommer jag att ta ställningen till om jag vill ha den eller inte först efter att den har testats en längre tid. Jag kommer i alla fall inte köpa med en gång.Det är lite synd. ATI symboliserar bra prestanda och hög kvalité till ett mycket bra pris men de verkar vara väldigt krångliga i vissa sammanhang. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.