Gå till innehåll

Danmarksresa


PeterP

Rekommenderade inlägg

Hej

Tänkte att det varit skoj att åka till Danmark så här innan Jul. Jag har bil och kör gärna om någon mer är med och delar bensinen. Såsvara härom du är intresserad av att hänga med(först till kvarn). Vi behöver ju inte göra det så avancerat, när vi är 3-4 st så åker vi. Blir det fler som vill med kör kanske någon annan också.

Mina förslag på vart vi kan åka är Klovnfisken och akvarieudstyr.

Några fler?

Vi kan åka tidigt på lördagen den 18e, andra förslag?

Klipper in lite info från clownfisken och akvarieudstyr

Clownfisken:

"Torsdag den 16. December får vi en sending saltvandsfisk fra Sri Lanka. Vi får blandt andet hvidbrystet kirug, Naso kirug, Rød Anthias, Ocellaris, kardinal rejer, pudser rejer, røde og blå søstjerner, røde og blå tæppeanemoner, muræner, Imperator kejser, Ring kejser m.m. "

Akvarieudstyr: (OSB denna nyheten är från förra veckan men vi kan ju hoppas de har något kvar.

"Ny koraler og fisk !

Hvis du ikke allerede ved det ? Så har vi fået nye fisk og koraller til denne weekend. Vi fik masser af kiruger og flotte kaisere samt et hav (150 stk) stenkoraller som acropora og montipora m.m. Vi ses i weekenden, husk vi har søndags åbent med timetilbud...til klokken 16:00. 4/12-2004 "

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vi får väll se christian det finns ju tyvär ingen fisk som lever idag som varken jag eller hans köpte sen om det är otur eller vad det beror på låter jag vara osagt men det va kul så blir det nått hör vi av oss.

För du hänger väll på ?

Trist! Min clownfisk kunde ha levt om den inte hadde hoppat över kanten i sommras smiley19.gifSjälvklart hänger jag på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp låter bra....

Då tar vi Limhamnsavfarten 09:30 Lördag. De som vill åka från Kristianstad kan ta sig till Högskolan eller någon annan plats jag hittar till.

Besök på Klovnfisken, Akvarieudstyr och planteimporten om vi inte bestämmer oss för något annat på plats.

Då blir vi:

stigigemla?

JFerm?

christian?

PeterP

Mitt nummer är: 0768-880025

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OkyDoky!

Jag kommer att hoppa på i Malmoe har jag tänkt om jag nu kan hitta Limhamnsmotet smiley1.gif. Ligger väl nära till hands att även jag är som Stig och behöver karta för att hitta mig själv i Malmö smiley17.gif

Jag slår dig på trån imorgon Peter!

//Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla glada julfirare !!!

Jag pratade med Christian för ett tag sedan och vi kom överens om att det var bäst om vi träffades på centralstationen i Malmö eller svågertorp om någon skulle föredra det.

Vi kan träffas på C stationen kl 09:30 imorgon

Jag kör ifrån kristianstad kl:08:15 så vill du hänga på stigigemla så hämtar jag dig på tågstationen här i kristianstad. OBS jag kan tyvärr inte köra tillbaka till Kristianstad när vi varit i Danmark. Måste ut och shopa med tjejen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, hur går det för er?

Får ju erkänna att det är lite trist att titta på mina plast och elpryttlar jag köpte istället förfiskar smiley17.gifDet kan vara svårt att vara beslutsam iblandnär man bara vill spontanshoppa allt som finns smiley4.gif

Hur gick det med IKEA shoppandet med frugan efteråt Peter? Du överlevdedet med smiley4.gif

//Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"doris" och imperatorn fick prickidag.. var inte helt oväntat. Hoppas att min nya UVc fixar detta. Övriga firrar (och Derasan) trivs fint.

Hänger gärna på igen (men ska försöka ett bärga mig nästa gång)smiley4.gif

(Mirakel aborren kändes som ett "klipp")smiley4.gif(Hur ser jag om han fått vita pricksmiley2.gif.smiley37.gif)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...