Andreas N Postat 11 augusti 2013 Författare Postat 11 augusti 2013 Ett nytt namn på coral vitalizer. Hehe Citera
LN21 Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Hehe, ok då är jag med, ja fick så konstiga träffar när ja googlade :) Citera
Andreas N Postat 11 augusti 2013 Författare Postat 11 augusti 2013 Jobbigt.... Jag har idag rivit i karet rätt mkt för att ändra på scapen för o få mer plats.... efter 4 timmars mek och frustration blev det att jag nästan slängde i allt till slut för jag mådde så skit kass efter att hållt i koraller i några timmar. Vissa slimade så mkt att man var tvungen o gå till toa o spola varmt vatten för o få dän det..... när man tittar på en korall i akvariet så ser man ju att den är stor..... men jiiiiises vad stor den är när man plockar upp den..... En gul acro stod på en sten som var 4cm hög typ och jag skull ställa den i en 25kg TM hink under tiden jag grejja tänkte jag. Men inte nää... trots jag fyllde upp till kanten stack den jäkeln upp 3cm över ytan.... blev ett vev med lien så var det fixat Citera
LN21 Postat 14 augusti 2013 Postat 14 augusti 2013 Du har ett fantastiskt fin akvarium,,,,,,,,, kan man få önska sig en helbild på karet:) Citera
ballsam Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 ..eller ett litet filmklipp..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 15 augusti 2013 Författare Postat 15 augusti 2013 Tog några kort ikväll på koraller som jag är nöjd med . Jag har en del som inte är i sitt esse så de visar jag inte helt enkelt. Citera
Andreas N Postat 15 augusti 2013 Författare Postat 15 augusti 2013 Ja det puttrar på bra nu. Men finns måånga koraller som jag inte visar som har stått illa till och visar inte färgen jag eftersträvar. Citera
freddi36 Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 Kanske lite tidigt att säga, men har du sett nån skillnad på korallerna efter att du adderade mer ljus i de lägre våglängderna med de nya LED spottarna? Citera
Andreas N Postat 15 augusti 2013 Författare Postat 15 augusti 2013 jag tycker mig se små förändringar då det lila på min Valida har kommit fram mkt bättre. Validan var nära o dö fö när jag nolla både nitrat o fosfat vilket ledde till svält och ihop med att akvariet blev för varmt i försommar värmen vilket gjorde att jag förlorade en del stora kolonier..... suck. Validan är nu nerklippt till fragg nivå..... Citera
freddi36 Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 Alltid tråkigt när något går snett och man förlorar korall, men roligt att det vänder och du ser förbättringar igen! Citera
Atlas Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Vilka fina koraller. Kanon fint kar... Vill ha Citera
Andreas N Postat 18 augusti 2013 Författare Postat 18 augusti 2013 (ändrat) En bild på nedre delen av vänstra sidan av karet. Längst upp skymtas en millepora som jag försöker få färg på åt en kompis som hade lite strul vilket gjorde att den nästan dog. Ändrat 18 augusti 2013 av Andreas N Citera
Andreas N Postat 18 augusti 2013 Författare Postat 18 augusti 2013 Tackar så mkt Här kommer en lnzoomad bild på en blå och grön monti för och visa att de kan va fina de med. Citera
Andreas N Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Tog några bilder på kirurg fiskarna då de åt. Citera
Andreas N Postat 28 augusti 2013 Författare Postat 28 augusti 2013 Kändes som jag måste få unna mig ngt extra Citera
Atlas Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Jäklar vilken fin mussla.. Den vill jag ha hehe Citera
klon Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Kändes som jag måste få unna mig ngt extraSupersnygg !!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.