Gå till innehåll

Ny armatur


sylle

Rekommenderade inlägg

Var på triton idag skulle köpa nytt ljus, fanns inte så mycket inne (beställa) Fredrik som jobbar där ringde leffe som lånade ut en 150w som satt ovanför deras kar då min har pajat. Vilken service man blir glad av sådan hjälpsamhet. Nu till funderingarna, Tänkte 400w luminarc med dimmbar ballast så jag kan dimma ner den till 260w tills jag får mitt nya kar senare i höst 85x85x65cm. Eller kanske det räcker med 250w ?

Någon som vet hur stor spridning lilla resp stora armaturen har. Vilken ska man välja ? Höjd 65 plus 20cm luft kanske någon som har en och kan ge råd. Tack på förhand.

Ändrat av sylle
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en modell Large med en 400W ballast, dock inte dimbar, men mitt kar är 80x80x65, inte så långt från dina planer. Jag har haft en modell normal eller mini (minns inte vad de heter) i min förra kub, den var 65x65x65 och var på 250W.

Storleksmässigt gör det en del på reflektorn, men den är så pass bra konstruerad i mina ögon att en mindre reflektor nog också hade funkat för dig, men känner du att pengarna inte gör något i frågan så ta den stora reflektorn och en dimmbar ballast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret Laggeman. Ibland är det svårt att bestämma sig, Kommer köpa 400w dimbar med stora armaturen 49,5x49,5 så kan jag dimmra ner den (260w) vid lampbyte / lägre kar. Storleken funkar ju säkert från 50x50 kar och uppåt om jag bygger in den.

Skulle kunna kalla den framtidssäker. Tack för hjälpen nu har jag bestämmt mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...