akvarium123 Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Hej.Lurar lite på tester. Skall köpa en arsenal och tänkt höra lite vad man skall undvika och vad man skall ha. Vilka test lönar det sig att köpa dyrare och så vidare...Har tex funderat på JBL:s testväska, om int annat så bara för att ha allt på samma ställe.Någon som har några funderingar kring detta så skulle det vara intressant att få ta del av dessa.//Christer Citera
_Manne_ Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 generellt tror jag många kör med 'salifert's tester, brukar finnas tillgängliga i dom flesta saltbutiker.mvh manne Citera
NiXoN Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Undvik JBL, deras tester är bra för sötvatten men bättre än så blir det inte....Salifert är bra för det mesta, jag är dock inte imponerad av deras fosfatest.Du kan dock klara dig med billigare fosfatest om du inte skall ha SPS och jaga optimal utfärgning.//NiXoN Citera
nike83 Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Håller med, jag har testat mina salifert mot JBL och jag kan inte rekomendera JBL:s testväska!Jag kan också hålla med om att Salifert duger på allt UTOM Fosfat. Där måste man köpa något bättre, typ Rowa eller en Hanna! Citera
akvarium123 Postat 10 september 2010 Författare Postat 10 september 2010 Okej! Tackar för inputen.. Får bli salifert lite senare då.. Citera
Claes_A Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Jag har köpt några Tropic Marin-tester och är i alla fall nöjd med de jag har. Men nöjd är ju tyvärr = troende eftersom vi knappast validerar testerna mot referenser hemma i köket. Citera
Fiffe Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Jag har lånat Elos tester för referensmätning någon gång då jag fått rådet att de är bra. Inte köpt några själv ännu då de brukar vara lite dyrare än t.ex. saliferts. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.