Gå till innehåll

mitt första bygge helt ny inom salt 375L


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

  • Svar 330
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

en bild på hur 2 st radion lyser upp 150x50x50 den sista är på ingång. och nu sitter dom bara på en provisorisk ställning ska bygga en riktig snarast men man ville ha upp dom direkt:P. svårt o avgöra men anemonerna har flyttat sig till lite skugga så tror att det e för att ljuset är starkare än mina 250w mh fast ögat uppfattar det inte riktigt så e nog för att man inte blir bländad längre av mh'n. ska ordna en trådlös usb med så man kan programera utan sladden. sen även 2st mp40w es sökes mina mjölkannor skuggar lite mycket :)

på bilden är dom på ca 20k

när ställningen byggs kommer dom även inte sitta på längden utan på brädden tror det blir bättre.

post-4956-14468924521934_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
oj! hur mycket gav du? man skulle kanske testa för den där effekten var grymm!vad kallas snyggingarna på bilderna då? ser ganska ovanliga ut :)
Acanthophyllia deshayesiana är den röda den gröna har jag glömt tyvär men den finns på reeflex. netdom fick enhel räka var :) så snåla inte :)

trode först den gröna va en trackafyllia men det stämmer inte riktigt in. så id hjälp upskattas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

starta med biopellets idag. har redan låga närings nivåer enligt salifert men litar inte riktigt på dom. kan se visa spser blivigt lite brunare än innan så slängde i ca 1.5dl bara får att starta ska bli skoj att se resultat på gott eller ont :). sen kan jag säga att jag slänbgde ut den underste filtermattan blev ingen bra rörelse med det på :) och för att få på 16 rören körde jag emd x antal varv med gängtejp så det går att plocka isär :)

post-4956-14468924873603_thumb.jpg

post-4956-1446892487379_thumb.jpg

post-4956-14468924873981_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gjorde ett nytt inköp på fiskar så nu är fiskbeståndet fullt blev 3 tuka och 1 st moorish idol som faktiskt redan första matningen åt musslor som jag mosade och noprar runt på stenen så ser lovande ut änsålänge bilder kommer senare. tukan:a ser jagh inte än dom trycker i en sten men moorishen är ute :)

och pelettsen putrarpå.

2 doris

1 gul kirurk

1 mandarin

1 pustfisk

3 anthias

3 tuka

1 moorisch

2 clowner

2 sandvändande sjötjärnor

2 eldräkor

ermmiter turbos

så nu blir det inte mer fisk förän jag gör av med någon eller liknande är ganska nöjd med blandningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu kommer jag bli idiotförklarad av hälften här för att skaffat denna fisk antagligen! men som sagt den har nog större överlevnadskans i mitt kar än i butiken så tycker det va humant att göra sitt ytersta för att hålla den vid liv. funderar på att försöka odla dom oranga håliga svamparna i sumpen på en sten så har någon en sten med dessa på köper jag direkt!!

den är vid gott mod men åt inte idag simmar fram och tillbaka längst ena kortsidan har antagligen inte kommigt tillrätta. mina tuka linger och trycker än tyvär äter ej! men hört att dom kan liga o trycka en längre tid innan dom vågar sig ut

post-4956-14468924903058_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg dem också i butiken häromdagen, riktigt fina fiskar. :) Får hoppas att de klarar sig allihop, de kan ju vara lite känsliga med födan. Angående foder till tukan så testa frysfoder av mindre storlek, tex röd plankton och liknande. Får hoppas att din Idol klarar sig längre än min gjorde, det är en riktigt fin fisk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...