akutmottagning Postat 31 maj 2011 Författare Dela Postat 31 maj 2011 i karet:2 st seio 1500i sumpen:1 st skummare: instant ocean skimmer 8001 st returpump: aquabee 2000:12 st turbo filter 1100. (ett med phosphate absorber och en med aktivtkol)1 st värmare 400wBelysning:2 st 250w MH2 st 54w t53x5 st led moonlightbeställt:deltec uv-c 10wauto påfyllning av osmosvatten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 31 maj 2011 Författare Dela Postat 31 maj 2011 (ändrat) mindre bra film funka inte Ändrat 31 maj 2011 av akutmottagning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 juni 2011 Författare Dela Postat 1 juni 2011 där står det o puttrar runt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 juni 2011 Dela Postat 1 juni 2011 Ser bra ut!Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 juni 2011 Författare Dela Postat 1 juni 2011 (ändrat) Ser bra ut!Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalktackar tackar. kollade mina värde igår hadesalthalt 1.023phos 0.01 (ca)nitrit 0 (samma som understående men här får jag bara en svag svag tendens av rosa när jag läser av från sidan 0.01 typ)nitrate 1 (om jag kollar genom den öppna burken uppifrån med förgerna brevid men om jag har burken på det vita och kollar från sidan med färgerna mot mig blir det 35 ca) hur ska man läsa av det lite luddig beskrivning.kh 11.2har bara haft i stenen 3 dar så kollade mest för skoj skull Ändrat 1 juni 2011 av akutmottagning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 6 juni 2011 Författare Dela Postat 6 juni 2011 (ändrat) nu har jag fått ganska mycket kiselalger efter att belysningen fått vara på nån timme om dagen. fosfat 0 nitrite 0 men en del nitrate även mitt kh låg på 11.2 innan ligger nu på 9 normalt att det ändras i börgan under inkörning? hur långe brukar man få vänta nu inan man inhandlar snäckor och sådant? även väldigt lite gröna alger sen har 2 stenar fått små små hår över sig (grön, vita, bruna) väldigt tunna hårstrå eller vad man ska säga Ändrat 6 juni 2011 av akutmottagning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 7 juni 2011 Författare Dela Postat 7 juni 2011 såg dena (tusenfoting) i min filtermatta nere i sumpen när han kröp vid glaset så passade på att fota e den helt oskadlig? eller någon som vet vad det är fast bilden är lite dålig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bängan Postat 7 juni 2011 Dela Postat 7 juni 2011 Masken (tusenfotingen) är en fireworm. Har drösvis med dom. Personligen tycker jag om dom då dom verkar äta skräp och matrester.Har sett mandarinen tugga på en nån gång. Kan inte vara nån höjdare då borsten dom har sticks. Edit: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21934 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 13 juni 2011 Författare Dela Postat 13 juni 2011 första 2 fiskarna ser välmående ut efter 4 dar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 14 juni 2011 Författare Dela Postat 14 juni 2011 fick i en ephyllia idag stoppa den i ett hål limma den inte. funderade på hur en sådan växer på höjden bredden ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 16 juni 2011 Författare Dela Postat 16 juni 2011 glider sakta men säkert fram lite problem med trådalger men sniglarna tuggar sakta men säkert av det Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 17 juni 2011 Författare Dela Postat 17 juni 2011 hur blir jag av med mina trådalger dom dök upp när alla mina kiselalger försvann sniglarna och ermiterna rör inte dom alger som blir för långa eller har jag fel? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 22 juni 2011 Författare Dela Postat 22 juni 2011 (ändrat) lite bilder på mina första coraller. hjälp med id på bild nr 2 från vänster glömmt namnet!! Ändrat 22 juni 2011 av akutmottagning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 juni 2011 Dela Postat 22 juni 2011 Fragga en bit på de där knapparna och kom hit så kan vi byta mot något annat. Riktigt fina, antar att du har varit på ZG? Känner igen din okända därifrån. Det närmaste jag kan hitta är en Symphyllia erythraea. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 22 juni 2011 Författare Dela Postat 22 juni 2011 Fragga en bit på de där knapparna och kom hit så kan vi byta mot något annat. Riktigt fina, antar att du har varit på ZG? Känner igen din okända därifrån. Det närmaste jag kan hitta är en Symphyllia erythraea.kan nog vara en sådan. japp från zg fastnade för den så tänkte det va lika bra att slå till den dubbla sig i storlek när den kom hem till karet. ser ut som 3 olika sorters knapar på stenen ska bli skoj o se om dom sprider sig till stenen brevid med tiden största missen va att köpa en gobi den den sprutar ner mina knappar med grus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 22 juni 2011 Författare Dela Postat 22 juni 2011 försök med fasans systemcamera tar tid o lära sig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 22 juni 2011 Författare Dela Postat 22 juni 2011 under 2 veckor va där bara en knuta på stenen som va "sten2 trode jag nu har det växt ut spröt på 3 sådana knutor som va på min ls när ajg köpte det vad kan det vara? nån form av corall? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 juni 2011 Dela Postat 23 juni 2011 Någon form av korall kan det mycket väl vara, men det är svårt att avgöra av bilden. Det finns även en del svamp som kan se ut som knappar i början tills de får en mer definierad form. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 29 juni 2011 Författare Dela Postat 29 juni 2011 så ser min sump ut just nu fattas bara 2 saker nu.osmos påfyllare.och ytter ligare ett till ytter filter model turbofilter 1100 till activt kol. (har en nu som jag kör med phosphate absorber)står inte deltec nånstans på filtrer utan står aqua nånting tror jag är det någon form av tillverkare för deltec? sen kopplade jag inlop på den sidan som INTE lyser och utlopp på lys sidan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 juli 2011 Författare Dela Postat 1 juli 2011 min goby fyllde knaparna med grus så fick ta bort grusen nu vägrar n del av knapparna öppna sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 3 juli 2011 Författare Dela Postat 3 juli 2011 en ny bild lite suddig bara Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 Oj vilka stora snäckor, vad är det för några? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 Ser ut som stora turbosar. //Danielj Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 snyggt! på tal om stora turbosar. på ZG i lomma har dom (vet inte om den lever eller om den är fejk) en torbosnigel som har ett skal som är typ 10-15 cm högt. någon annan som har sett den? vet som sagt inte om den är riktig. den är i ett av karen högst upp så jag har inte sett om det är en snigel i skalet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 snyggt! på tal om stora turbosar. på ZG i lomma har dom (vet inte om den lever eller om den är fejk) en torbosnigel som har ett skal som är typ 10-15 cm högt. någon annan som har sett den? vet som sagt inte om den är riktig. den är i ett av karen högst upp så jag har inte sett om det är en snigel i skalet.Jo jag har sett den med.. Galet så stor Har för mig att den vandrade omkring när jag var där i Måndags så jo den lever.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg