Ugglan_ Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Han poserade bra länge för mig.. Och lite detaljer från skivanemoner... Citera
Ugglan_ Postat 15 december 2004 Författare Postat 15 december 2004 *skrattar* vad är det för mini bild du har.. hahahhahahahahaha Citera
Martin_P Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 *skrattar* vad är det för mini bild du har.. hahahhahahahahaha min avatar ?jag blir glad när jag ser den, så syns jag mer när jag postar... den har många fördelar Citera
Ugglan_ Postat 15 december 2004 Författare Postat 15 december 2004 jag gillade den iaf.. HAHAHA Citera
Guest Labeth Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Jag vet inte om det blev bättre men dom sprakar lite mer nu hoppas du är nöjd ugglan och att någon lär sig något om hur man kan efterarbeta sina bilder:)Denna bild har är inte längre både under och överexponerad utan använder hela sitt spectrum... fixat med i PS-CS "image/adjustments/levels..." och sen drar man pilarna till ändarna av histogramet... efter det så använde jag "filter/sharpen/unsharpenmask..."tillsatt ögonenvar skarpa i framändan...Denna fick samma behandling med levels men sen la jag även på ett rosa-lila fotofilter(image/adjustments/fotofilter) för att få färgerna mer sprakande mot varandra(kanske fel men snyggt i mitt tycke iaf)...Denna bild fick alla 3 behandlingar levels unsharpenmask och fotofilter + en extra bonus nämligen "image/adjustments/'highlight/shadow'..." vilket jag använde för att jämna ut bildens ljus lite så den skulle se bättre ut helt enkelt /HenrikPS: kan knappt bärja mig tills der är dags med koraller i mitt lilla 50L kar jag just startade :)ett smakprovkan vara bilderna jag tog på min enda större fripasagerare som man hittar på http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&post id=3910797 Citera
acuario Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Tycker orginalen är bättre. Man ska väl fånga djuren med dess rätta färg. Lite bordellvarning här. Citera
Ugglan_ Postat 16 december 2004 Författare Postat 16 december 2004 Det är kul att kunna efterarbeta bilder men man manipulerar dom då, fast när man ska framhäva något så är det viktigt snyggt jobbat på skivanemonerna där ska testa lite jag också..se om ja lär mig nått.. Citera
Guest Labeth Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Tycker orginalen är bättre. Man ska väl fånga djuren med dess rätta färg. Lite bordellvarning här. Jag håller faktiskt med dig:) men jag överdrev lite bara för att ugglan skulle kunna se vilka otroliga skillnader efterarbete kan ge på bilder...Vad jag menar var att man ska lägga sig så mycket som dom ser ut i verkligheten vilket oftast inte iaf för mig inteärsom korten då det är extremt svårt att få vitbalansen,ljusspridningen,osv.rätt från början... är man inte helt nöjd med en bild eller om maninte kan skapa perfekta fotoförhållanden så är efterarbete ett perfekt tillfälle att fixa till detta (exempelvis en lite mer "svensson" kamera även som ugglan somhar en proffskamera är nästintill omöjligtatt ta perfekta bilder redan från början)... det finns ju nästan ingen proffs fotograf som inte gör någon form avefterarbete på nästan alla bilder tex så är det nästan alltid så att man måste lägga på ett blåttfotofilter antingen på kameralinsen eller i datorn för att få bra ljus om man inte kan modifera vitbalansen i kameran (om man intefotograferarmed blixt vilket är jobbit i akvarier om man inte har 1 eller flera externa blixtar som man kan sätta uppe vid vattenytan)...Edit : hade satt ett utan före blixten vilket skulle vara med ... Citera
Ugglan_ Postat 17 december 2004 Författare Postat 17 december 2004 har då aldrig ens fotat med blixt i akvarier det tar bort så mkt i den verkliga färgen på fisken..fast det är sant man kan aldrig få de rätta färgerna utan att manipulera antingen i kameran eller i datorn oftast sköter jag det direkt i kameran för att få det så likt som mitt öga säger att det ser ut.. Citera
stigigemla Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 När du tar med blixt skall man ju vitbalansera för dagljus ungefär 6000k. Men gör man det blir ju allt i akvarieljuset blått. Kanske kunde det gå att fixa ett filtertill blixten som minskar rött till grönt. Citera
Mattias Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Finafina bilder, jag väntar på min nya kamera, sedan skall det fotas i massor. Citera
Ugglan_ Postat 17 december 2004 Författare Postat 17 december 2004 Finafina bilder, jag väntar på min nya kamera, sedan skall det fotas i massor. vad har du köpt för kamera då? Citera
Ugglan_ Postat 17 december 2004 Författare Postat 17 december 2004 När du tar med blixt skall man ju vitbalansera för dagljus ungefär 6000k. Men gör man det blir ju allt i akvarieljuset blått. Kanske kunde det gå att fixa ett filtertill blixten som minskar rött till grönt. det finns... Citera
stigigemla Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Har du hittat ett filter som tar upp en vanlig blixt till 10- 15000k SÅ TIPSA MIG!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.