PBM: Postat 14 september 2015 Författare Dela Postat 14 september 2015 Tiden går...Här har det både gått upp o ner sedan sist... , ska försöka göra lite mer regelbundna uppdateringar men börjar med en trevlig bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 15 september 2015 Författare Dela Postat 15 september 2015 Middag.Försökte ta en bild i blåljuset igår men man är ju inget vidare på att fota så det gick inget vidare, svårt att få fram färgerna, men bjuder på en bild.Gjorde en Vattenanalys från Triton Lab innan sommaren med lite blandat resultat...lite oroande så fanns det koppar i vattnet..använder kranvatten så möjligen kommer kopparn därifrån, lägger upp resultatet vartefter.o så bilden.. Vacker i blåljuset men svår att göra den rätt på bild.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 5 oktober 2015 Författare Dela Postat 5 oktober 2015 Var en sväng till Korallfisken i fredags, inga koraller lockade denna gång men några fiskar fick följa med hem.1st Bi-Color Blenny3st Paracheilinus .....Någonting av släktet Wrasse, riktigt fina men tyvärr så hittades en av dom på golvet dagen efter.ska försöka fånga dom på bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 8 november 2015 Författare Dela Postat 8 november 2015 Mätt lite vattenvärden idag, överlag så är det bra dock så är fosfat lite högt.Kh=8,3 (Hanna)Po4=0,16 (Hanna)No3=10 (RedSea)Ca=420 (RedSea)Mg=1300 (RedSea)Salt=1,022,8Några bilder på Paracheilinus Wrasse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 9 november 2015 Författare Dela Postat 9 november 2015 Litet vattenbyte gjort samt byte Fosfat och Kol.Ahaaa dessa Glasrosor sprider sig som en löp eld....får köra lite intensivt med RedSea AiptasiaNu brukar ju inte det hjälpa så bra men ska försöka ge dom en match... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 28 januari 2017 Författare Dela Postat 28 januari 2017 God eftermiddag .. var ett tagsedan jag skrev i tråden så en liten uppdatering är på sin plats... Glasrosorna som jag klagade på är jag inte av med men försöker jaga dom som kommerupp bland korallerna, tanken på en pincettfisk (Chelmon Rostratus) har funnits men vet inte om jag vågar sätta i en sådan med tanke på dom storpolypiga korallerna. Karet har rullat på bra senaste halvåret och börjar se bra ut. Avslutar med några bilder. /Ha det gott 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 28 januari 2017 Dela Postat 28 januari 2017 Vackert! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NovemberRain Postat 29 januari 2017 Dela Postat 29 januari 2017 Välfyllt och vackert! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 4 februari 2023 Författare Dela Postat 4 februari 2023 Tyvärr så har jag sett slutet för detta kar…, spricka i en silikonfog ca:30cm lång… har dåligt med bilder men här är några som är ganska nytagna. 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 4 februari 2023 Dela Postat 4 februari 2023 Nej vad tråkigt! Hoppas du hittar ett nytt kar att flytta innehållet till. Fantastiskt fint! Häftigt också att följa ett kar över 12 år här på guiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.