Gå till innehåll

Roger & Lindas 160L bytta


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Nej tyvärr, men med tanke på hur den övrigt ser ut och rör dig så är det nog ingen fara.

Jag hade tre styck en gång (petrol 1080, finns bilder). Tyvärr verkar de extremt känsliga för prick. När jag hade haft dem något år så fick alla prick och dog innan jag han och reagera < 24 h. Efter det köpte jag det största UVc:t jag kunde hitta. Har dock aldrig använt det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Var över till stockholm igår för att besöka mina favoritbutiker i saltvattensvägar.

Kom hem med en hel del prylar...bland annat har man saknat en lite större korall i karet då man bara ha köpt små fraggar tidigare..

Följande fick följa med hem:

Synchiropus stellatus

Galaxea fascicularis (stor :) )

Eldräka x2

Pepparmintsräka x1

en koloni zoanthus

Grotech magnesium

Fauna marins kalcium + kh buffer

Sand pink samoa

Red sea salt 7kg

Glo 2x39w ballast

New Generation 39w x1

AM Reef Blue 39w x1

3 sandvändande eremiter

5 städsniglar

Needle wheel impeller till maxi-jet 1000

Fick även mitt ReefMax 105 sålt till en kille i Uppsala

Synchiropus ocellatus blev riktigt glad över att stellatus flyttat in & han spärrade upp alla fenor han kunna & sladda runt henne

Ännu lite roligare att sitta & kika på karet..& efter egypten resan blir det nog att inhandla en dvärgkejsare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu fått needle wheel impellern till maxi-jet 1000 pumpen som sitter i deltec mce-300 skummaren...blev mycket finare bubblor.skummet är runt 6cm högt från ytan i skummaren men inget har ännu orkat ända upp i skummarkoppen.impellern jag hade i före så skumma lite nästans hela tiden..stora bubblor som orkade upp i skumkoppen.

tar det nån dag innan den börjar skumma bättre?börjar få riktig algväxt nu också när skummaren inte verkar funka som den ska :(

har suttigt en bra stund för att få den att skumma optimalt iallafall..fått den i ett bra läge nu men tycker fan den sku borda orka få skummet upp i koppen...hmm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Fint! älskar den fjärilsfisken. önskar jag kunde ha en också :-)

Mmm...grymt läcker fisk är det.Riktigt nöjd med vårat inköp..fast det står på reeflex att den skall va mycket svår & kräver ~1000l.Fast får nog sälja den vidare när den blir för stor :( eller så får man uppgradera karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja, ibland kan jag tycka att de drar över liter med litervolymen på reeflex men antar att de menar en fullvuxen fisk och då också plats för att växa i. jag hade själv en kopparband i mitt akvarium. också väldigt fin men tycker nästan denna är lite finare :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

YES..imorgon tar vi båten över till sverige med siktet inställt på arlanda...

sen lördag morgon kl 7 avgår planet ner till marsa alam i Egypten!!!

Hoppas karet mår bra när man kommer hem också

Hoppas ni får bra resa. Vi hade d varmt och skönt, det kommer ni me ha :)

AKTA er för hajjar bara .

Bara för din mor att hör av sej så kan vi hjälpa så gott vi kan när ni e borta.

mvh Simon & Annika

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Tycker ditt kar ser jättefint och trevligt ut, ska bli kul att följa! Tycker din flavissimus är superfin! Nu vill jag också ha en sådan när jag startar igång mitt 180liter. :P

Trevlig resa!

Tack tack..såg dock inte alls fint ut när man kom hem efter 9 dagar borta :(

Flavissimus är jättefin fisk jo :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu kommit hem igen efter en underbar vecka i Marsa Alam i Egypten.

Karet såg ut som dödens kar när man klev innanför dörren hemma igen

post-4934-14468920890562_thumb.jpg

post-4934-14468920890931_thumb.jpg

post-4934-14468920891305_thumb.jpg

Fattar inte hur det kan bli att se såhär förjävligt ut på en veckas tid..har nu skrapat rutorna & bytt 40 liter vatten...mycket bättre men på typ alla stenkoraller har det börjat växa alger på ute i topparna & ricordea floridan ser inte alls att må bra ut + att en skivanemon har minskat i storlek med x10 & spyr en massa bruna&svarta korvar ur munnen.euphyllian är också riktigt ihop dragen..

Måste ju va skummaren som inte skummar bra alls...det skummar ju men det är ju så svårt för bubblorna att slippa ner i skumkoppen.

Kör med alu fosfatremover,aktivt kol & biopellets..

kanske morsan ha matat för mycket fast man visa typ 100 gånger :/

post-4934-1446892089038_thumb.jpg

post-4934-14468920890741_thumb.jpg

post-4934-14468920891118_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...