Gå till innehåll

Fraggstenar ??


atropos

Rekommenderade inlägg

Trädgårdshandlarna brukar ha runda platta stenar. Men har sett på nån webhandel inom saltvatten som säljer speciella fraggstenar. Minns inte vilken, men det är bara o googla lite så dyker dom upp! Svindyra förstås, mot platta naturstenar. Kolla i sjön i Sjöbo, där bör det finnas platta stenar! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trädgårdshandlarna brukar ha runda platta stenar. Men har sett på nån webhandel inom saltvatten som säljer speciella fraggstenar. Minns inte vilken, men det är bara o googla lite så dyker dom upp! Svindyra förstås, mot platta naturstenar. Kolla i sjön i Sjöbo, där bör det finnas platta stenar! ;)

Vilka stenar vågar man stoppa i burken då ? så dom inte innehåller en massa metaller och så !

vanliga kalkstenar skulle väl kunna fungera men dom är ju så fruktansvärt vita i början .

Skulle vilja ha en gråaktig sten .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte stoppa i vanlig svensk granit med mera i karet då det innehåller många mer eller mindre lösliga mineraler som inte jag vill ha i mitt kar i.a.f..

Korallenzuchts stenar är lite sköra (smular sig på ytan) men fungerar bra till saker som ska stå på botten med mera, till SPS gillar jag dessa, går att kapa av foten om man vill limma fast den sen, själv har jag borrat massa hål i min LS som dom passar i, så jag kan flytta fraggarna efter behag (tills dom vuxit fast över skivan och på LS:en helt) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag som numera är en svuren fiende till fraggstenarna! Fula är de (speciellt Korallenzuchts grusiga!) och svårt är det att fästa dem på ett stabilt och snyggt sätt (speciellt de med blank undersida). Drömmen vore ju om alla korallodlare odlade på sådana där fraggstenar av pluggtyp så att man bara behövde borra ett hål i standardstorlek där korallen ska sitta...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...