sylle Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Lite sugen på acrylakvarium rimless mailade bioted efter tips av wrang (tack) fick svar blixtsnabbt han hade 2 leverantörer en var schuran andra vet ej ville ha prisuppgift på 100x100x55 alt 110x110x60 han skulle återkomma. Sett några i olika forum . Fördel nackdel med acryl ? Citera
Reuben Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Fördelar : Snyggare, Lättare och mindre reflekterande yta (slipper se sin spegelbild när man tittar i akvariet, Tåligare för stötar ect.Nackdelar : mycket dyrare, Repas väldigt lätt (typ som gammla ipod video) och att man bara kan komma upp i en viss storlek då akrylen inte görs i över typ 1cm tjocklek sist jag tittade.Är dom jag kommer finns några fler Citera
Edward Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Acryl håller även värmen bättre, vilket kan vara en nackdel speciellt på sommaren. Citera
Nordin Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Sen så är väl acrylen 'klarare' än vanligt(ej optiwhite) glas oxå ? Citera
sylle Postat 6 oktober 2010 Författare Postat 6 oktober 2010 Får se vad priset landar på går vad j förstått att polera bort mindre repor.Lätt är bra reflexfritt också ser väldigt klart ut på bild men ? Citera
Nordin Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Mindre repor går att polera bort, går att polera bort mindre repor i glas oxå, men helt klart lättare på ett acryl. Citera
sylle Postat 6 oktober 2010 Författare Postat 6 oktober 2010 Lämnar info för dom intresserade när jag fått svar av ted. Gonatt Citera
blackizzz Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 de behöver jäkligt tjock akryl då det buktas väldigt lätt, om mann kollar på RC har folk upp till 2,5 cm tjocklek på !små! kar!!!! så det blir sjukt dyrt. men det finns ju många fördelar med det, så det är nog personligt Citera
Nordin Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Lämna gärna info, alltid kul å höra lite priser på akryl kar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.