Gå till innehåll

Vinnare i fototävlingen oktober 2010 - Peter Sandén


Wiking

Rekommenderade inlägg

Nu så har han gjort det igen. Peter 'Yodelking' Sandén's bild 'Titt-ut' är den som fick flest röster i oktober tävlingen. Vilken gång i ordningen Peter står som vinnare har jag glömt, men många är det. Återigen ett riktigt stort grattis till Peter från Fototävlingsredaktionen:smiley20: Jag är säker på att alla ni andra håller med också.

Länk till omröstningen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=36090

Här kommer lite information om bilden och naturligtvis den fina bilden en gång till.

Namn på ditt tävlingsbidrag: Titt-ut

Namn och Efternamn: Peter Sandén

Ditt namn i forumet: Yodelking

Beskrivning av fotot: En liten fisk som tittar ut från sin håla.

Kamera: Olympus C-8080WZ

Objektiv: 7,1-35,6mm (Ej utbytbart)

Bländare: F/3,5 (Körde dock läge "Auto")

Slutartid: 1/125 sekund (Körde dock läge "Auto")

ISO: 100 (Körde dock läge "Auto")

Brännvid: 35,6 mm

Har blixt använts: Ja.

Är bilden efterbehandlad i något bildredigeringsprogram: Ja, bilden är

beskuren, samt vitbalanserad.

post-2676-14468920558249_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nyfiken på vem som kom tvåa med nästan lika höga poäng... det var en riktigt bra bild, tycker jag. Korall-closeups skulle jag vilja bli bättre på, jag får aldrig till de bilderna.

Även nyfiken på vad det var för en fisk på första bilden, jag kan inte minnas att jag sett en sådan tidigare! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nyfiken på vem som kom tvåa med nästan lika höga poäng... det var en riktigt bra bild, tycker jag. Korall-closeups skulle jag vilja bli bättre på, jag får aldrig till de bilderna.

Även nyfiken på vad det var för en fisk på första bilden, jag kan inte minnas att jag sett en sådan tidigare! :)

Den som kom 2:a med bilden 'Lobophyllia' är Christer Törnros.

Fisken på den första bilden med namnet 'Bu' är en Discordipinna griessingeri, fotograferad av Lasse Forsberg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...